Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook Wifi

Hei,

Vet ikke hvorvidt jeg skal kalle dette en kategori under "Sosiale medier", men jo. Jeg føler jeg treffer riktig.

Jeg har utrolig lyst å teste ut Facebook Wifi. Jeg var på en cafè i Trondheim som hadde dette, og det er veldig, veldig genialt å tilby gjester gratis wifi mot "innsjekk" på facebookside, fremfor å utlevere koder i hytt og gevær! ...

Jeg har sett på de ulike routerne som støtter Facebook Wifi. Jeg trodde jeg fant en. I følge facebook skal denne routeren ha støtte for Facebook WIfi: D-Link DIR-865L - Router - Finn lavest pris, test og informasjon

Jeg sendte en e-post itl Multicom for å være sikker, og de kunne fortelle meg at den norske utgaven av denne routeren antagelig ikke støtter Facebook Wifi.

Er det noen her inne som har satt opp Facebook Wifi og kan gi meg link til en router dette fungerer på, er jeg evig takknemlig! :)
 
Det mest irriterende som finnes :) Hvis du skal bruke dette mot norske kunder i Norge tror jeg det er dødfødt, og at folk heller bruker mobildata. Har du kunder med utenlandske abo. så er det sikkert lurt.

For det første, så var ikke mitt spørsmål hvorvidt dette er irriterende eller ikke for kunder. For det andre, så har du tydeligvis ikke lest deg opp på Facebook Wifi, så jeg får en følelse av at du skyter løsskudd med din tilbakemelding. :)

Just saying.

Selvfølgelig vil routere også alltid ha kryptering som alternativ. Det kommer man aldri til å bli foruten. Dette her ser jeg på som et superpotensiale for Viral markedsføring, og jeg ønsker å teste dette. Det er neppe dødfødt. Jeg, som er en ihugga facebook-fanatiker digget løsningen, istedet for å måtte gå å spørre personalet om kode. :)
 

metallian

Medlem
Hvis jeg forstår det korrekt-at eg f.eks på kafe får tilgang til wifi mot å "like" kafeens FB-side synes jeg det hørtes smart ut. Svært mange som har begrensninger i nedlasting på abonnement og uansett en enkel løsning hvis jeg forstår det korrekt. Dette må du prøve ut!
 
Hvis jeg forstår det korrekt-at eg f.eks på kafe får tilgang til wifi mot å "like" kafeens FB-side synes jeg det hørtes smart ut. Svært mange som har begrensninger i nedlasting på abonnement og uansett en enkel løsning hvis jeg forstår det korrekt. Dette må du prøve ut!

Nesten. Altså:

1.Du kobler deg til cafeens wifi-nett.
2. Du blir da automatisk sendt videre til cafeens facebookside med begrenset tilgang. (altås, kun tilgang til den siden)
3. Når du der trykker "sjekk inn", får du fri tilgang til nettet.

Jeg syns det er genialt, derfor ønsker jeg å teste dette, og er på utkikk etter en router som med sikkerhet støtter det. :)
 
Hva med å ringe kafeen og spørre hvilken router de har?

- Hørtes for øvrig ut som en god løsning.

Tro det eller ei, det var planen..... Hadde jeg bare husket hvilken cafè det var! Siden jeg var så lur og fjernet innsjekkingen fra veggen min i etterkant er den all gone.

Hvis det er mulig å skaffe denne typen router, kan vi være tidlig ute med å levere dette til bedrifter mot en liten slant penger. :)
 

Jens1986

Medlem
For det første, så var ikke mitt spørsmål hvorvidt dette er irriterende eller ikke for kunder. For det andre, så har du tydeligvis ikke lest deg opp på Facebook Wifi, så jeg får en følelse av at du skyter løsskudd med din tilbakemelding. :)

Joda, jeg vet utmerket godt hva det er. Har møtt dette flere steder i utlandet når jeg ikke vil bruke mobildata, og mulig jeg er sær, men å sjekke inn på cafeer rundt om kring kommer jeg aldri til å gjøre. Har ikke sett det i Norge, men spør heller aldri om wifi her.

Ønsker deg lykke til til tross for din halvfrekke tone ;) Hvis du ikke har funnet ut av dette enda, så vet jeg at Pro Surf på Kuta bruker dette.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Så lenge man kun behøver å sjekke inn uten å må "like" bedriftens FB-side kan dette være meget smart. Folk liker jo fra før av å vise hvor de gjør sine ablegøyer. Men dersom man må like bedriftens FB-side så får iallfall ikke cafeen meg som gjest. Man skal ikke bli tvunget til å like noen :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tja... Greit nok det, men det er kanskje i det lange løpet verdt mye mindre enn man tror, når det gjelder FB. Jeg synes nemlig at det er litt kortsiktig tenkt.

All fb-basert kommunikasjon fra pages til people kommer til å koste mer og mer (husker når det var gratis?). Det er jo reklame, og jo mer populært/dominerende fb er, jo bedre de kan ta seg betalt.
Jeg annonserer f.eks. med clicks til nettsiden, men det kan man ikke uten å ha en page, på fb.. Hele konseptet er for å "låse" flest mulig inn på fb.

Ville ikke en nyhetsbrev-signup være verdt mer?
 
Topp