Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Faktura

Saida80

Medlem
Jeg skal starte en nettbutikk, og tenker å tilby faktura betaling til kundene mine i tillegg til paypl. jeg er helt ny, og aner ikke hvordan jeg skal gå frem i forhold til faktura.

Siden jeg er i oppstartfasen så tenker jeg å gjøre det selv for å minske kostnader. jeg mener da å sende faktura selv til kundene mine. er det noen her som kan svare meg på hvordan jeg kan gå frem? kan jeg gjøre det i vanlig Excel eller må jeg laste ned et faktureringsystem?koster det noe osv. setter står pris på om noen kan hjelpe meg.
 
Vil ikke anbefale deg å sende faktura til kundene etter de har motatt varene. Kommer til å skape masse ekstra jobb med fakturaer som må sendes til innkasso etc.
 

Saida80

Medlem
Til Tinkerbell

Jeg mener å sende faktura med en betalingsfrist sammen med varen. er det ikke lurt? hvorfor ikke?
 
Til Tinkerbell

Jeg mener å sende faktura med en betalingsfrist sammen med varen. er det ikke lurt? hvorfor ikke?

Nei det er etter mine erfaringer ikke lurt, du vil oppleve at mange av kundene ikke betaler og du må følge opp med flere purringer og til slutt sende det til inkasso.

Bruker Klarna faktura nå, det koster litt men da slipper man å tenke på om kundene betaler eller ikke siden Klarna betaler ut uansett.
 

leisegang

Medlem
Anbefaler conta. Uansett når jeg sender noe til support så svarer de veldig fort. De er og hjelpsomme og har laget fakturaguider osv. Anbefaler alle. Conta
 

Saida80

Medlem
ok, takk for bra svar! :)Jeg har ikke noe erfaring enda, men jeg tenker hvis kundene ikke betaler på riktig tid osv. kanskje det skyldes at varene ikke er av bra kvalitet eller kanskje at varene ikke er som beskrevet i nettbutikken osv. og da gidder de ikke å betale! Jeg tenker at hvis produktene man selger ar som kunden forventer å få og kunden blir fornøyde så kommer de til å passe på å betale på tidsfristen. Eller er det slik at de som ikke betaler, betaler ikke uansett hva? Jeg vet ikke om jeg tenker riktig, men dere som har erfaring med kunder. hva synes dere om det jeg sier her??


jeg vet at klarna er bra, men jeg tenker at det er litt dyrt, og jeg passer på å ikke ha så store utgifter i oppstarten:confused:
 
Sist redigert:

Johan

Medlem
ok, takk for bra svar! :)Jeg har ikke noe erfaring enda, men jeg tenker hvis kundene ikke betaler på riktig tid osv. kanskje det skyldes at varene ikke er av bra kvalitet eller kanskje at varene ikke er som beskrevet i nettbutikken osv. og da gidder de ikke å betale! Jeg tenker at hvis produktene man selger ar som kunden forventer å få og kunden blir fornøyde så kommer de til å passe på å betale på tidsfristen. Eller er det slik at de som ikke betaler, betaler ikke uansett hva? Jeg vet ikke om jeg tenker riktig, men dere som har erfaring med kunder. hva synes dere om det jeg sier her??


jeg vet at klarna er bra, men jeg tenker at det er litt dyrt, og jeg passer på å ikke ha så store utgifter i oppstarten:confused:

Tror nok du er litt naiv her. Det er nok en del folk som ikke betaler uansett. Postoppkrav er en bedre løsning. Det er en del som ikke henter varen, men du får i allefall varen i retur. Hvis du syns Klarna er dyrt ville jeg droppet faktura og benyttet meg av postoppkrav. De som ikke henter varene ville jeg fakturert oppkravsgebyret, og eventuelt sendt dett til inkasso eller skaffet meg egeninkasso. Husk å regne prisen på Klarna opp i mot kostnaden du har hvis folk ikke betaler. Kanskje Klarna ikke er så dumt like vel.
 

Saida80

Medlem
ja kanskje litt naiv:p ja takk hvis noen kan fortelle mer hva som er ulemper og fordeler med med de forskjellige betalingsmåtene så hadde det det vært fint! da snakker jeg om faktura og postoppkrav.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Paypal: Enkelt å starte med, lar deg ta imot betaling med kredittkort uten noe mer om og men, ingen faste månedlige utgifter, men en prosentandel+et fastbeløp pr overføring/salg. Er veldig enkelt å handle med for de som allerede har konto der, men altså relativt dyrt hvis det blir mye av det. Fin løsning hvis du f.ex. bare skal selge litt på si, på hobbybasis, for band som skal selge litt skiver og merch fra sidene sine, osv.

DIBS og NETS/BBS: Vanlige "tradisjonelle" kredittkortløsninger, litt mer teknisk krevende, og koster et fastbeløp pr måned, men lønner seg hvis det blir endel salg. Det var vel noen som regna på det her en gang, og fant ut at ved mer enn 20.000 i mnd i salg, så lønner dette seg fremfor paypal. Det vil si at hvis du har ambisjoner om å leve av butikken, så er dette smart.

Oppkrav: Greit for de som ikke stoler på enten deg eller ikke liker å handle på nett, men du må regne med relativt mye uavhentede pakker og returer. Så også noen her inne for litt siden som sa at det var veldig stor andel av de som først hadde prøvd å handle med klarna, men ikke ble godkjent i kredittsjekken hos dem, som deretter fikk tilsendt pakken i oppkrav og som aldri henta pakken.

Faktura: Vel, tenk deg at de som først ikke ble godkjent på kredittsjekken hos klarna, og deretter ikke hentet pakken på postkontoret når de hadde bestilt den i oppkrav, ALLIKEVEL fikk pakken hjem. Hvor stor sjanse tror du det er for at disse betaler som de skal da? ;)
 
Topp