Falsk trafikk

En tråd i 'Google' startet av Nerden, 11 Nov 2017.

1. Nerden

Nerden Medlem

Ila dagen idag har jeg motatt falsk trafikk fra Nederland, det er opptil 2 besøkende.
    Det er direkte trafikk (så ingen analytics reklame o.l)
    Besøker forsiden hvert 3 minutt.

Grusomt irriterende, hva er grunnen for ett slikt besøk? Kan jeg fjerne dem fra analytics på noen måte når dette er direkte trafikk og ikke refferal?

2. IKKE-PEILLING

IKKE-PEILLING Medlem

Ser att du har en fin sida, får jag lägga in dig här? http://www.interiorbutikker.no/ och gällande din fråga, idag kanske det är borta och då är det väl bara att låta det va. om det är kvar vet jag inte hur man ska göra.

3. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Hva er din definisjon av falsk traffik?
    Du kan vel sette opp en rapport i Analytics som viser besøk fra Norge? Så utelater du nordmenn med Nederlandsk VPN (kan det være en Scaleway server i Amsterdam?)

4. Nerden

Nerden Medlem

Hei,
    ja gjerne gjør det :)

IKKE-PEILLING liker dette.
  5. Nerden

Nerden Medlem

Takk for svar, trafikken ble borte idag.
    Aner ikke hva dette var for noe, det var besøk til forsiden som kom og gikk ca 5-600 ganger iløpet av dagen med noen minutters mellomrom.

6. Martin Ravndal

Martin Ravndal Medlem

Jeg opplever dette selv innimellom, kan plusetlig få masse trafikk fra bl.a USA..

En tid tilbake hadde jeg et par hundre ulike besøkende fra utlandet, på en norsk side.. Er litt irriterende, når det står i oversikten til Google Analytics at nettstedet har hatt 500 besøkende den dagen men kun 300 er norske :confused:

Går vel an å ha en sperre fra ulike land? For-eksempel at kun Norge, Sverige & Danmark kan besøke siden? Noen som kjenner til det?

7. Thor Erik Just Olsen

Thor Erik Just Olsen Medlem

Wordpress har vel noe som kalles IPGeoblock eller noe liknende?

Del denne siden