Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fastweb - Seriøst opplegg?

Ubrukelig

Medlem
Noen som har noen erfaringer med Fastweb?
Jeg forstår at dette ikke er noe som vil fungere for mange, men om man bare skal ha en nettside for og vise frem noen produkter og et selskap kan da dette være midt i blinken?
 

picxx

Well-Known Member
Å betale hosting basert på antall oppkall nettstedet får må være den mest sinnsyke prismodellen jeg noen gang har sett hos et webhotell.

Men, det er jo greit at de har dette da:
DU ER ALDRI FORPLIKTET TIL Å BETALE!
 

Tonny Kluften

Administrator
Det skal mye til for at kunder blir fornøyd med sider som kun er satt opp etter en mal, det kan høres greit ut med mal, men man vil alltid ha behov for å sette sitt personlige preg på ei nettside. Og man ser ofte behovet først senere. Slik er vi folk bare :)
Betaler man for alle robotene og alt annet som besøker nettstedet også?
 

Ubrukelig

Medlem
Ja, men tanken med denne nettsiden er bare å ha en helt enkel nettside for å vise litt bilder og skrive litt om oss selv og kanskje noen produkter.

De sier ihvertfall at hvis man ikke vil betale så gjør dem bare nettsiden tregere. Sånn hvis man plutselig har 30 0000 besøkende over natta.
 

picxx

Well-Known Member
Skal du uansett bare ha noe amatørgreier kan du vel like gjerne gå for blogspot eller noe slikt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan ihvertfall prøve dette ut - det gjør at du har satt deg inn i ting, funnet ut hva du ønsker gå ut med av informasjon og sånt.
Og hvis du føler det mangler noe kan du spørre om å få lagt noe skreddersydd til deg - enten de som står bak Fastweb eller her på forumet: jeg ville antatt at du da kommer til å få noen gode tilbud da du vet hva du ønsker å ha samt at all informasjon ligger klar og ferdig.

Å begrense tilgang til nettsiden din føler jeg er litt merkelig - hvor mange kroner ville det spart?

Ellers er jeg også enig med Tonny - det er jo en grunn til at det er forskjell i reklamefolderene til f.eks. Kiwi og Coop. Men du kan godt prøve en gratis løsning først - det hjelper deg å strukturere tankene en god del.
 

Ubrukelig

Medlem
Det er ikke snakk om å begrense tilgang, men når man betaler utifra antall besøkende er man jo altids litt utsatt for uærlige folk. Jeg er sikkert bare paranoid dog ;)
 

picxx

Well-Known Member
Det er ikke snakk om å begrense tilgang

Det er snakk om å begrense tilgang, hvis du ikke betaler.
Når man throttler en konto/nettside hos en host kan en bruker like gjerne oppleve å få en 500 error istedet for en treg nettside.
 

Bysant

Medlem
Hei,
Jeg er daglig leder i Bysant - som har utviklet Fastweb. Ser det er behov for å oppklare et par missforståelser:
Fastweb er ikke bare et webhotell, det er et designverktøy (som har hentet inspirasjon fra Artister) og en cms løsning. Det benytter ikke maler for designet, du har full frihet til å velge layout, menyoppsett, farger, bredde, topp etc. Det har selvsagt noen begrensninger, men i det store og hele vil det dekke behovet for små og mellomstore bedrifter, gründere etc som er målgruppen. (her er et par referanser: Malerier - Lamper - Armbånd - Vesker - Belter Vidar Lindstad Photo Vi utvikler et lukket flytende oppdrettsanlegg som skal forhindre problemene knyttet til: ... ) Vi kommer med en ny versjon snart hvor det også vil være mulig å legge inn sitt eget design/css

Prismodellen er spesiell - vi er klar over det. Men poenget var å lage et opplegg hvor terskelen for å sette i gang er lav (gratis) og hvor du først betaler når du får suksess - altså mange besøk, lignende et telefonabonnement. Vi luker vekk roboter etc. Vår erfaring tilsier at ca 70% av kundene vil være gratiskunder og altså 30% vil finansiere butikken. Det tiliser selvsagt at vi må ha et stort volum. Fordelen med prismodellen er dog at det er svært billig å drifte sider med liten trafikk.

Vi legger en hastighetsbegrensning kun om en ikke betaler for trafikken en har hatt.

Grunnen til at vi har 49 kr når det har gått et år er ene og alene for å luke vekk alle testsider etc. - vi har vurdert om vi skal få gjort det på en annen måte også.

Vi var veldig spente på hvordan Fastweb ville bli mottatt, det er norsk (men vi skal også internasjonalisere), det er nytt og litt annerledes. Vi lanserte i slutten av mai og har nå over 400 brukere, det syns vi er bra uten noen annen markedsføring enn via seo.

Dere er hjertelig velkommen til å prøve løsningen, velkommen til Fastweb - billig/gratis hjemmeside, webdesign og publiseringsløsning og har dere kommentarer er vi veldig glade for det.

Mvh
Helleik Rabbe
 

Bysant

Medlem
En liten presisering, etter at det har gått ett år uten at websidene har fåt trafikk som genererer inntekter, belaster vi kr 49 en gang (ikke pr måned) - dette for å luke ute testsider etc
 

picxx

Well-Known Member
Hei Bysant,
Du har vel i bunn og grunn ikke kommet med stort mere enn en presisering av det som allerede er skrevet over.
Hva nå om jeg hadde vært en konkurrent med vidar-art.fastweb.no og satt en klikkbot mot hans side? Da hadde han vel fort røket opp fra 0.- til 349.- / mnd.
Har dere faste rutiner hvor dere luker ut slikt, og hvordan teller dere trafikk?
Unike, hosts, visninger, load?

Som sagt over, det eneste positive jeg egentlig fant ved din/deres løsning var dette:
DU ER ALDRI FORPLIKTET TIL Å BETALE!
 
J

Jiberish

Guest
Vi luker vekk roboter etc.

Blir snakk om tillit, men slik er det med mye annet også. Jeg synes modellen er spennende. Ikke aktuell for meg, men sikkert for noen.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp