Kjapp og trygg hosting for Wordpress

FB annonsering?

Jeg har akkurat lagt inn annonsering på FB, jeg tenkte å prøve om dette ville gi meg noen flere henvendelser, noen som har gode/dårlige erfaring med dette?
 
Det er lenge siden jeg brukte annonser på Facebook av typen tekst / banner i høyre kolonne. Kanskje så lenge at det ikke finnes mer, når jeg tenker meg om? :confused:
Den typen annonsering ga ihvertfall liten effekt og var knapt merkbart på trafikken og langt mindre i økt salg.

Den "nye" typen annonsering, der man kan promotere linker, bilder, oppdateringer osv. fra firmaets FB-side for en slikk og ingenting, har derimot hatt større effekt. Jeg har bare brukt denne metoden en måneds tid, så noen kjempeøkning i salg har det ikke vært ennå, men det har allerede vært en merkbar økning både i trafikk på nettbutikk, FB-side og i antall "Likes" på FB.
 
Jeg sitter å jobber med store budsjetter og store kunder på FB, og anbefaler alle som skal prøve dette og bruke mer enn 100 eller 1000 kroner når de skal gjøre dette. Når det er satt av en større beløp bør man maks kjøre de samme annonsene i 2-4 uker når det gjelder page post ads. og maks 6 annonser i hver kampanje, og ikke blande annonsetyper i kampanjene.

Og vil anbefale alle og ha en always on strategi når det gjelder page like story.
 

timepoint

Medlem
Annonsering og effekt.

Hei.

Har også testet Facebook annonsering. Får jevnt med klikk og visninger, men noe lunkent med konverteringer.

Så jeg ser på Facebook mer som display/ merkevarebygging. Du får vist navnet til mange tusen merker til helt OK pris. Er det viktig for deg å ha mange LIKES, så kan det være vel så bra og bare hente inn "tilhengere", og i ettertid pumpe ut tilbud og oppdateringer til disse.
Jeg har også testet bannere på Google Display og betalt på CPM. Så vil du bygge kjennskap til logo, firma osv, er dette 2 helt ok metoder. Men du ser nok ikke direkte salg umiddelbart, slik som du gjør med eks Google Adwords og Scandinavian AdNetworks.
Les forresten litt mer om sistnevnte her:
Annonsere på Scandinavian AdNetworks? | Timepoint.no

Sjekk også ut annonsenettverket:
Hjem / Root - ADA - har også endel nisjetrafikk, bare velg søkeord med omhu.

Annonser som trigges på søk, eller vises på relevante nisjesider gir såklart mer respons. Så har du jo kanaler som Affiliate. Her betaler man bare for salg + leads. Men da er det såklart viktig og å ha kjørt noe annen reklame i forkant.

Det er bare kreativiteten som stopper deg ( og budsjettet...:)
 
Jeg vil vente til bloggen min kan selge reklame, før jeg vil annonsere for den. FB-annonsering er praktisk for FB-sider. Man kan begrense til at for eksempel bare folk innenfor aldersgruppe (eks. 20-40 år) og som bor i samme by, kan vise annonsen. Ellers har jeg ikke tenkt mer på FB-annonsering.
 

Tony J

Alle skal få
Hvis man hater roboter kan man sette annonsen til å kjøre per 1000 visninger istedenfor per klikk :) Da vil ikke robotene klikke seg inn og spise opp budsjettet ditt fortere enn fy dersom du er redd for det. Jeg kjører akkurat nå en annonse med maks budsjett på 100 kroner rettet mot 22.000 personer og koster litt over 1 kr per 1000 visning som ser bra ut på papiret. Om annonsen får noe effekt får jeg komme tilbake på :p Alternativt kunne jeg velge å betale 5 kr per klikk og da ville samme budsjett gitt meg maks 20 klikk og kunne lett blitt ødelagt av roboter. Men jeg gjorde dette mest for fun og for å teste effekten.
 

Tony J

Alle skal få
Nei. Jeg venter fortsatt på godkjenning. Er det noen som har fått godkjent annonsene sine raskt her?
 

Tony J

Alle skal få
Never mind, den ble aktiv når jeg justerte tidsrommet annonsen skulle vare. Man må minimum bruke 5 kroner hver dag, så jeg justerte ned til 20 dager (20 * 5 = 100) så ble den aktiv med en gang. :)
 
Jeg ville mer satset på mye varierte innlegg som vil bli lett synlige i søkemotorer. Og fortsette å ha Facebook-siden synlig i bloggen. Den gir leserne oppdateringer for hvert nye innlegg. Da blir det lettere å følge bloggen, istedenfor å søke direkte hver dag for å se etter nye innlegg.
 

spikre

peterhamre.no
Hvis man hater roboter kan man sette annonsen til å kjøre per 1000 visninger istedenfor per klikk :) Da vil ikke robotene klikke seg inn og spise opp budsjettet ditt fortere enn fy dersom du er redd for det. Jeg kjører akkurat nå en annonse med maks budsjett på 100 kroner rettet mot 22.000 personer og koster litt over 1 kr per 1000 visning som ser bra ut på papiret. Om annonsen får noe effekt får jeg komme tilbake på :p Alternativt kunne jeg velge å betale 5 kr per klikk og da ville samme budsjett gitt meg maks 20 klikk og kunne lett blitt ødelagt av roboter. Men jeg gjorde dette mest for fun og for å teste effekten.

Sikker? Vil ikke bare robotene spise opp sidevisningene? ...
 

Tony J

Alle skal få
Sikker? Vil ikke bare robotene spise opp sidevisningene? ...

Man kan aldri være sikker, men hvis man bare ser på tall i forhold til min annonse:

100 kroner gir meg 20 klikk = maks 20 roboter. (5 kr/klikk)

100 kroner gir meg ca 10.000 visninger (1 kr per 1000 visning) = mange fler roboter som må ta affære for å spise opp kampanjen min

Så da tenker jeg slikt at jeg får vist annonsen min til flest mulig ekte folk før eventuelt robotene skulle klare å spise opp visningskvoten min.

Håper og tror også at dersom en person/robot har sett annonsen 1 gang, så blir det ikke telt for hver gang samme person/robot ser annonsen neste gang, men dette blir synsing.

Hva tror du?
 
Jeg bruker Statcounter til å sjekke besøkstallet til bloggen min. Er oftest bare sidene som får roboter på sidevisninger og de kan bli flere av samme dagene. Det er sjelden de klikker seg videre på reklamen jeg har i bloggen.

Så tror faren for robot-visninger er større enn klikk. Og mange visninger kan være folk som ikke har interesse for annonsene.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg bruker Statcounter til å sjekke besøkstallet til bloggen min. Er oftest bare sidene som får roboter på sidevisninger og de kan bli flere av samme dagene. Det er sjelden de klikker seg videre på reklamen jeg har i bloggen.

Så tror faren for robot-visninger er større enn klikk. Og mange visninger kan være folk som ikke har interesse for annonsene.

Det er derfor man målretter annonseringen :)

Og husk, uansett om du annonserer til et nettsted, facebookside , en applikasjon o.l kan man sperre bort alle land utenom Norge for å begrense robotene.

For å stille spørsmålet annerledes.

For 5 kr får jeg 1 klikk.

For samme sum får jeg 5000 visninger (dette er målrettet til alder og interesseområde og innenfor en begrenset geografi)

Jeg vil da tro at sjansen for flere klikk er større ved å betalt per visning. Men det er ikke bare å peise på med god målretting og tro at alt ordner seg. Annonsebildet og utforming av annonseteksen er vel så viktig.
 
Topp