Kjapp og trygg hosting for Wordpress

FeedCorm - "hybrid"-iPhone App

Toak

Medlem
Ønsker konstruktiv kritikk på en norsk nyhetsapp jeg har laget: FeedCorm - Norske nyheter: FeedCorm - Norske nyheter for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store

Konseptet her er altså at du skal få et så raskt som mulig overblikk over hovedsakene til norske nyhetskilder i tillegg til en egen internasjonal kategori. Jeg vet det finnes mange lignende nyhetsapper, men jeg ville lage en nyhets-app på min egen måte. Forhåpentligvis noe andre også liker.

Appen er noe jeg vil kalle en "hybrid"-app. Først laget jeg det som en ren web-app, men tenkte jeg ville pakke den inn som en native-app for brukervennligheten sin skyld. Selve nyhetene vises nemlig i et web-vindu. Opplevelsen mener jeg fremdeles skal være på høyde med en native-app. Å vise alle nyhetene i et web-vindu gir følgende fordeler:
- Færre programoppdateringer nødvendig; oppdateringene skjer i hovedsak på webserveren.
- Appen tar mindre lagringsplass på telefonen. Evenuell mellomlagring kan slettes av brukeren.
- Enklere å senere lage en relativt lik app til Andorid og eventuelle andre enheter.

Ulempen dette kan gi er at det kan ta lengre tid å laste innholdet, og innholdet ikke alltid blir lastet like "flytende". Elemeter kan poppe litt opp etterhvert. Spørsmålet er om dette går ut over helhetsinntrykket til sluttbruker. Forhåpentligvis byr ikke dette på så alt for store problemer med tanke på stadig bedre internettforbindelser. Mellomlagring på server før nyhetene blir sendt til appen gjør også at lastingstiden blir kortet ned. Denne mellomlagrinsløsningen jobber jeg hele tiden med å optimalisere.

Men det jeg lurer veldig på er:
- Hvordan oppleves responstiden når innholdet lastes?
- Er brukervennligheten god? I så fall hvorfor / hvorfor ikke?
- Hvordan ser din drømme nyhets-app ut? Noe lignende FeedCorm?
- Og sist men ikke minst: Føler du at du får en rask oversikt over sist nytt innen kategoriene?

Jeg har mange planer med appen videre. Blant annet muligheten for å velge blant flere kategorier, og legge til helt egne RSS-kilder.

Promokoder:
PH4WJJA9R6YT
MNAL6ERYHEEM
FXMRMFM3NH3T
ETAN9FT9TFXX
R377KW9FEFYX
EAH93WE6FNMH
44KTEE79NNT3
7XWFRFMT7JMH
ELPYRFXJ7W7M
MJNTHJXKAJEK
 

picxx

Well-Known Member
Har sett paa feedcorm tidligere, men skjoenner fremdeles ikke hvorfor jeg skal bruke tjenesten?
Foruten kompiser, far og mor tror jeg ikke denne faar saa mange brukere...
 
Sist redigert:
Topp