Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Feil permissions = tapt ranking?

Ble litt overivrig her om dagen og satte 755 på HELE nettsidemappa på ei av sidene mine. Har tryna litt på rankingen i etterkant, så kan det være dette som er grunnen?
 

nilsga

Medlem
Så lenge nettsidene dine fungerer burde det vel ikke utgjøre noen forskjell? Men hvis det plutselig gjør at hele systemet tryner, så er det klart at det vil påvirke. Foreslår at du analyserer besøksloggene dine og ser etter statuskoder i 40x og 50x serien.
 
Har hatt 6 stk 404 den siste måneden eller så, men alt er på grunn av testposter som ikke blir funnet. Er jo ikke så rart, de er jo sletta.
 

nilsga

Medlem
Du kan også sjekke om Google indekserer siden den ikke skal. Sånne ting _kan_ jo påvirke rankingen, uten at jeg er noen SEO-ekspert. Jeg ville vært mest bekymret over sikkerheten i og med at alle filer er lesbare...
 
Ja, tenkte litt på det.. Tror jeg må finne meg en oversikt over hva som skal være lesbart og ikke..

Edit: Var en kar som skrev at han bruke 755 på mapper og 644 på filer og at det funka greit. Men han skrev ikke mer enn det - noen som vet om det gjelder ALT av filer og ALT av mapper?

Edit 2: Hva med dette? Recommended File and Folder Permissions
 
Sist redigert:

Olavxxx

Member
Hei, at du får noen få 404 har ikke noe å si.

Jeg anbefaler deg å bruke webmaster tools, der kan du overvåke indekseringsfeil, gjennomsøkingsstatistikk,m.m.

Det eksiserer innstikk for å få rette permissions, som du deretter kan deaktivere og avinstallere. diverse "secure wordpress"-innstikk.
 
Topp