Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ferdige nettbutikk pakker?

Nirin

New Member
Jeg er helt fersk i faget, og har endelig valgt å ta første steg mot drømmen å starte nettbutikk.
Mitt "problem" er at jeg er fullstendig analfabet når det gjelder data, og dess mer jeg leser om alt man trenger, og må gjøre for å starte opp dess mer forvirret blir jeg. Akkurat nå føles det som et umulig prosjekt :(

Derfor har jeg kikket litt rundt på fiks ferdige løsninger med kjøp av domene,webhotell og ferdige sider.
Det koster jo litt, men det tror jeg det er verdt hvis jeg noensinne skal komme i gang.

Har dere noen anbefalinger til meg? Har lest litt at noen er trege, noen har ugunstige betalingsløsninger, noen kan bare vise ett bilde av et produkt og ikke videosnutter.

Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg :p
 

picxx

Well-Known Member
Er en stund siden jeg har vært i backend hos mystore, men er man "helt blank på data" er det en bratt læringskurve når man skal starte å konfigurere butikken.
Det samme gjelder vel egentlig uansett hvilken løsning du velger.

Et tips kan være å plukke ut en 3-4 tilbydere, skriv så en mail hvor du spør om du kan få leke deg litt i en demobutikk (mystore har vel, eller hadde, gratis testing den første tiden) for å se om systemet passer for deg.
Det dummeste man gjør er jo å legge flere tusen kroner i en løsning man etter kort tid finner ut at man likevel ikke behersker.
 

Nirin

New Member
Takk for tipsene! Bråsjekket nå, og jeg synes det var litt i overkant dyrt..har sett noen til ca 350 i mnd. Men hva forskjellene er vet jeg jo ikke, så kanskje mystore er et bedre alternativ for alt jeg vet :)
Nå kommer et dumt spm. Når jeg kjøper et domenenavn ( vil gjerne sikre meg navnet nå) hvordan knytter jeg det sammen med butikken? Man kan jo kjøpe domener " overalt". Og MÅ jeg registrere meg i brreg for å få .no domene? Vil bare teste litt på hobbybasis først om dette er noe som kan gå rundt før jeg evt satser hardere. Men vil gjerne ha et navn og adresse til butikken.;)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Du får ikke kjøpt domene uten org.nummer.
Du har ikke lov å drive med salg av varer uten å være registrert i Brønnøysundregisteret. Som en følge av det vil de fleste nettbutikkleverandører ikke akseptere privatpersoner som kunder.
 
Topp