Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ferietur

Keeper

Medlem
Hei.

Noen gode ideer til hvor eg skal ta med kjæresten på enn ukes/10 dagers tur i Europa rundt september ....?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Riga, gamlebyen - traske rundt og titte, shoppe samt sette seg ned på en av de mange kafeene/restaurantene med litt god mat og drikke.

Ønsker du litt varme, bading og liker middelhavskultur kan kysten av Kroatia være noe. Tipper du vil finne noen billige flybilletter ned dit.
 

muffins

Medlem
Om dere er lystne på et sted med mindre turisme men allikevel god temperatur i september, så kan jeg varmt anbefale Portugal.

Cruise oppover Dourodalen, besøk på vingårder, shopping i Lisboa, golf og strandliv i Algarve, biltur oppover Sølvkysten m.m. Masse muligheter. :)
 

kek91

Webutvikler
Jeg kan anbefale å besøke en vingård i Italia, det er utrolig fint. Hadde nettopp personaltur med jobben der, vi overnatta i byen Verona. Veldig fint der med mange gamle bygninger, en del var t.o.m over 2000 år gamle i følge guiden vår.
Skal ta med fruen der senere :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Unngå Barcelona med mindre du snakker spansk (de skjønner absolutt ingenting engelsk i butikkene/cafeene etc) og kan leve på paella hele turen. Ikke er de spesielt gjestfrie heller. Men sikkert bra om du bare skal feste og ligge på stranda.

Mitt forslag må være Praha. God temperatur, rimelig mat/drikke, mye å se og generelt veldig gjestfrie og hyggelige folk. Sjekk ut Kampa Park-restauranten som har én stjerne i Michelinguiden.
 

Lindblom

Medlem
Jeg kan anbefale å besøke en vingård i Italia, det er utrolig fint. Hadde nettopp personaltur med jobben der, vi overnatta i byen Verona. Veldig fint der med mange gamle bygninger, en del var t.o.m over 2000 år gamle i følge guiden vår.
Skal ta med fruen der senere :)

Enig, flotte italienske vingårder, rustikke restauranter.. *drømme seg bort*
Var ved garda sjøen ifjor, men er nok litt kjølig der i september :)

Lykke til med valget!

Edit: Burde jo kanskje nevne Nederland, siden jeg er en lykkelig xpat her borte ;)
Områder jeg vil anbefale er mellom amsterdam og rotterdam, mange flotte steder. Inkludert Scheveningen, som er hovedsakelig en strand med nydelig promenade, flotte restauranter og koselig atmosfære. Det er også endel småsteder, med koselige gågater, markeder på lørdag m.m. Menneskene her er i hovedsak veldig gjestfrie og de aller fleste snakker engelsk.
Nederland byr også på mange sykkelmuligheter, vil kalle det syklistenes land :)
 
Sist redigert:

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Red Light District i Amsterdam :eek:

Oppskrytt! Veldig liten gate, hvor man ikke har lov til å ta noe sørlig med bilder.
Men vært å se, så flere familier der en menn når jeg var der, så ikke farlig å dra med dama.

Burde jo kanskje nevne Nederland, siden jeg er en lykkelig xpat her borte ;)
Områder jeg vil anbefale er mellom amsterdam og rotterdam, mange flotte steder. Inkludert Scheveningen, som er hovedsakelig en strand med nydelig promenade, flotte restauranter og koselig atmosfære. Det er også endel småsteder, med koselige gågater, markeder på lørdag m.m. Menneskene her er i hovedsak veldig gjestfrie og de aller fleste snakker engelsk.
Nederland byr også på mange sykkelmuligheter, vil kalle det syklistenes land :)

Kan også anbefale Nederland, mye fin natur! Skal dere campe så kan jeg anbefale Amsterdam Camping Zeeburg - Welcome to Camping Zeeburg Ligger rett uten for selve sentrum av Amsterdam
Meget koselig!

Spørs jo litt hvordan tur dere skal ta?
Menorca er jo ny åpnet igjen! Veldig fint! Har flere venner som jobber der, de skryter..

Eller så kan jo Tyrkia ( ikke en del av Europa) tilby mye!
Mat kulturen her nede er helt fantastisk! Ganske varmt, men hva har man ikke pool til?
Marmaris kysten har veldig fin natur! Og om du skulle ville besøke meg så er Sarigerme en liten hyggelig lansbygd. öludeniz som har tyrkias mest fotograferte strand ligger heller ikke langt unna.. var bilde der på enten vg eller db i dag..

Skal du til Tyrkia ville jeg anbefale å ungå Alanya, det er en tursist maskin med stor T...

Ellers har jeg hørt Rhodos er veldig fint! Det går båt fra Marmaris til Rhodos sånn at man kan besøke begge steder på en ferie.

Ellers så er min favoritt Roadtrip.. Og ha ett mål for så å se hvor man ender.
 

MobyDick

New Member
Hellas er og blir min favoritt i Europa. Stabilt og bra vær, nydelig strender, veldig god mat, latterlig billig om dagen, utrolig mange flotte steder. Alt fra turistmskiner som Kreta og Rhodos til ukjente og personlige øyer. Skal du være litt orginal, dra til Azerbaijan eller Georgia. Kjøpte tur til Georgia til min bedre halvdel, og gleder meg vanvittig. Sinnsykt undervurdert feriemål, men det er jo bare bra :)
 

Keeper

Medlem
Mangen gode forslag her, takker.

Ser ut som det blir Portugal på sør kysten. Vært i Amsterdam, inkl Red light (var ikke så imponert fine jenter) var mer moro på pub2pub fester ;-)

Praha blir neste gang, kanskje i Vinter..
 
Barcelona kan anbefales varmt i september:)
 
10 dagerstur

Barcelona
Anbefales, men som det blir sagt, kan språket bli et litt problem de elsker katalansk og spansk..
Dette er en by du ikke kommer til å kjede deg i med det første og perfekt for 10 dager, det kan anbefales å leie en bil og kjøre rundt i Catalonia, den nordøstlige delen av Spania.

Riga
Fin by, men du kan fort kjede deg her om du skal være der i 10 dager, om du ikke kjenner noen venner som kan ta deg med på byen og på steder som ikke bare er for turister. Gode shoppingmuligheter med et fint kjøpesenter midt i byen.

Kroatia
Anbefalt på det sterkeste, få ordentlig sandstrender, men vannet er varmt og prisene er lave. Og folk er hyggelige og gjestfrie.

Portugal
Fint land, fine strender, men kaldt vann.. ønsker du varmere vann er Spania et bedre valg.

Italia
Nordlige delen av Italia har veldig mye historie å tilby, du kommer ikke til å kjede deg her.

Amsterdam
Du kan fort kjede deg her i 10 dager.. men en lang weekende er et bra alternativ.

Praha
Rimelig, stilig og spennende, du vil nok føle at 10 dager litt mye i denne byen. Perfekt for en eller flere lang-weekender.

For en 10-dagerstur, vil jeg leid en bil for å kjøre litt rundt. Kan være en fordel å ha kjørt litt med forskjellige biler før du gjør dette.. Har gjort det både i Barcelona/Catalonia-området. Og Alsace i Frankrike, hvor du kan lå meste parten av sentral Europa på noen timer. Kom senest hjem fra roadtrip i USA igår..

Det kommer litt ann på hvilken type ferie du ønsker deg på de 10 dagene. Skulle jeg bare sole meg ville jeg valgt Egypt, enten Sharm eller Hurgada. Skulle jeg se meg rundt ville jeg valgt Barcelona, Budapest eller Wien (byene ligger bare noen timer i fra hverandre med buss eller båt, da kan dere se 2 veldige spesielle og fine byer).
 
Sist redigert:
Topp