Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Festivalguiden trenger prøvekaniner og medlemmer!

Hva er dommen?

  • Bra

    Stemmer: 1 7,7%
  • Ganske bra - Potensiale

    Stemmer: 4 30,8%
  • Ikke så bra, men potensiale

    Stemmer: 7 53,8%
  • Dårlig

    Stemmer: 1 7,7%

  • Totalt antall stemmer
    13
  • Avstemningen er stengt .

doffen74

Medlem
Ja, at du lager en blogg, festivalguide.no/blogg. Bare installer en wordpressblogg på festivalguide.no/blogg. Du kan gjøre slik som vi har gjort her på WF, legge inn link til bloggen i menyen.

Kanskje bare utvide kommentar-funksjonen med tråder slik at folk kan kommentere kommentaren, og lage en link i menyen til en samleside? Deretter sette av plass til å vise de siste innleggene på åpningssiden?

Ville ikke det gjort samme nytten? Eller har jeg misforstått helt hva en blogg er (hvilket er veldig sannsynlig...)
 

Gaasehud

Medlem
Mer bilder hadde vært fint. Ser du la til et til høyre, ser bedre ut. Men jeg vet ikke helt hva jeg synes om velkommenteksten – for det første høres det kanskje litt "hjemmelaga" ut med Her vil jeg gjøre mitt beste for å..., og om man umiddelbart ser logo+slagord (knallbra slagord forresten!) og deretter oversikten over festivalene vil jeg tro at man skjønner hva siden handler om. Kanskje også endre overskriftens "begivenheter" til "festivaler" = forklarer mer og seo-vennlig i forhold til søkeordet festival. :)

Tok meg friheten å lage et aldri så lite utkast av hvordan jeg ser for meg sida. Mener ikke at den skal være akkurat slik, men forhåpentligvis kan det hjelpe deg litt videre. :)

Se her

Lykke til! :)
 

doffen74

Medlem
Takk, Mattis!
Jeg vil aldri skryte på meg noen egenskaper angående design, så jeg blir heller ikke fornærmet over slike forslag. Tvert imot! Forslaget ditt var meget tiltalende. Har skissert noe liknende tidligere, men ble satt tilbake av noen begrensinger i eksisterende css mal. Jeg har også vært på utkikk etter slike bilder/illustrasjoner (gjerne noe Woodstock-aktig), men har ikke funnet noe særlig. Dessuten har jeg vært i tvil om regler rundt opphavsrett o.l...

Som jeg har nevnt i et tidligere forum, så vil alle som bidrar bli kreditert på en egen "takke" side. Hvis du mener at f.eks. det fotografiet du viser er fritt villt, så kan jeg gjerne bruke det inntil videre.

Og bidrag skal på sikt premieres, men det fordrer at jeg først og fremst får midler inn til å bruke på premier... Faktisk blir det meste av bidragsaktivitet logget for nettopp slikt formål. Jeg tenker da på gratisbilletter og annet som kan friste.

Hvis du ikke har noe imot det, så bruker jeg gjerne ideen din som et utgangspunkt.
 

Gaasehud

Medlem
Jeg har bare lekt meg med et bilde jeg fant her, så opphavsrett får du finne ut av – går vel an å spørre DB litt pent, skal du se. ;) Om du vil ha noe fra utkastet mitt, kan jeg sende psd eller lignende, om det er ønskelig.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Den grønne bakgrunn bak "Juni - 2009" (class cssTDSpan) må være bak h3 (du må fikse litt på margins da). Tror det hjelper med å kjenne igjen de forskjellige bitene visuelt.
Ellers hadde jeg ikke brukt tagline "kulturlivets gule sider", men noe annet (gule sider er et beskyttet varemerke blablabla).
Nå er jeg ikke spes. flink på taglines (har et hat/hat forhold til de), men det er sikkert andre som er flink på det.
 

Gaasehud

Medlem
Hm, du har nok rett, Pong. Tenkte på det særlig når det ble skrevet med stor G og S... Synd, det var jo et kult slagord. Skal si fra om jeg skulle komme på et. ;)
 

PelleK

Medlem
Jeg fikk et bra førsteinntrykk av siden. Kikka litt rundt, og syns det virka som en fin festival-guide. En ting jeg la merke til derimot er den "Støtt Festivalguiden" greia di. Når jeg leser sånne ting som "Hvis du er interessert i å støtte arbeidet mitt med festivalguiden ville det bli satt umåtelig pris på" blir jeg veldig bevist på at det her er internettsida til en eller annen privatperson, og da mister det litt av seriøsiteten sin. I mine øyne.
 

doffen74

Medlem
Godt poeng!

Jeg fikk et bra førsteinntrykk av siden. Kikka litt rundt, og syns det virka som en fin festival-guide. En ting jeg la merke til derimot er den "Støtt Festivalguiden" greia di. Når jeg leser sånne ting som "Hvis du er interessert i å støtte arbeidet mitt med festivalguiden ville det bli satt umåtelig pris på" blir jeg veldig bevist på at det her er internettsida til en eller annen privatperson, og da mister det litt av seriøsiteten sin. I mine øyne.

Bra at du liker siden :) Jeg er helt enig i det du sier. Bør det fjernes helt, eller kan noe slikt være et alternativ (logoen nedenfor)?

Jeg er snart ferdig med et nytt menysystem som eliminerer rotet i kolonnen til høyre. Håper det vil bli litt bedre. Ikoner o.l. Blir ferdig i løpet av dagen.

paypal_donate_sml.jpg
 

PelleK

Medlem
Make a donation bildet ditt var kjempebra :)
 

doffen74

Medlem
Problemer med registrering, aktivering og innlogging?

Nå har det vært mye bra tilbakemeldinger her, og jeg jobber med å innrette meg etter råd og anbefalinger som best jeg kan.
Det later imidlertid til at det er noe feil med registreringsfunksjonen. Hvis 2-3 stk av dere hadde hatt bry til å forsøke å registrere seg, og gitt meg en tilbakemelding på hva som skjedde, så kanskje jeg kan finne feilen.
Det fungerer nemlig helt fint hver gang jeg prøver, men antageligvis ikke når andre gjør det.

Medlemmer later til å bli registrert, men ikke aktivert. Jeg er i tvil om de i det hele tatt får aktiveringsmailen med linken for å bekrefte...

Dette er et av de største problemene jeg har med utviklingen - Det er ikke så mange tilbakemeldinger på når noe ikke fungerer.

Doneringsbildet er fint, men hvordan skal jeg få koblet det opp mot pengesekken?
 

muffins

Medlem
Prøvde å registrere meg, og alt gikk ihvertfall fint her. Fikk aktiveringsmail med en gang, og det funka greit :)
 

doffen74

Medlem
Utmerket!

Prøvde å registrere meg, og alt gikk ihvertfall fint her. Fikk aktiveringsmail med en gang, og det funka greit :)

Da har jeg kanskje endelig fått fikset det. Leverandøren av hostingen har rotet litt, så en haug med ting fungerte ikke som i utgangspunktet. Jeg tror det har hatt litt uoffisielle problemer, og at endel ting har blitt nullstillt til et stadie før jeg tegnet avtalen.

Nå har jeg laget en egen No-Reply konto, og satt opp brukernavn/passord i ASP koden. Dette har jeg aldri trengt å gjøre før...

Takk for at du ville teste dette!

(Det er sikkert mange slike finurligheter rundt i koden min som genererer feil for alle andre enn meg... Si endelig ifra hvis dere finner noen av dem!)
 
Topp