Kjapp og trygg hosting for Wordpress

# Finansiering

Hashtag

New Member
Rett på sak, er ute etter finansiering fra 250 000,- til 300 000,-.

Som er ment til kjøp og salg.
Har sett litt på forbrukslån, men det er jo "rimelig" høy rente.
En mulighet er kassakreditt?


Når varen er solgt skal det kjøpes ny vare igjen. Lønner det seg å beholde lånet eller låne på nytt hver gang?
Med tanke på etableringsgebyr osv.

Hvilken finansiering er gunstig denne type virksomhet?



#
 

mra

Active Member
Har du sikkerhet i eiendom eller driftsmidler og revidert årsregnskap med overskudd å vise til? Hvis ikke, så ikke forvent alt for mye entusiasme fra bankene du kontakter. De fleste norske banker er ekstremt konservative og vegrer seg for noen som helst form for risiko, når det gjelder lån til små firmaer.
 

webfyr

Medlem
Jeg er ganske sikker på at du vil få nei i banken på noe sånt. Du må stille en sikkerhet/pant for å i det hele tatt bli vurdert. Been there, done that.

Å basere driften på at du låner på nytt virker ganske håpløst og banken (og du) vil nok gå lei ganske fort. Da ville jeg nok heller beholdt lånet når/hvis du først får det.

Husk på hvis du kjøper/selger et dyrt produkt, så kan du også bli ansvarlig for reperasjon/garanti i en viss tid fremover. Det kan være fristende å være videreselger på et dyrt produkt fordi man kan ta gode marginer, men når noe går galt kan man fort bli ganske svett!
 

Hashtag

New Member
Jeg kan stille eiendom som sikkerhet, burde jeg gå for kassakreditt da?
Eller finnes det flere lånetyper?

Ja, er klar over det. Men det er bare en risiko jeg må ta
 
Topp