Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finanskrise, og nå pandemi

onlyme

New Member
Dette ser ikke bra ut. Stiller på apoteket i morgen tidlig, og kjøper inn munnbind, og hansker før lageret er tomt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dessuten tror jeg Manchester United vinner ligaen i England. Nei, på tide å bare trekke ut pluggen for godt..
 

Krister

Romteknolog
Leste nettopp om dette, og har bestilt legetime.

Var for litt under en uke siden i california på klassetur, og har vært forkjølt og trøtt helt siden jeg kom hjem. Er sikkert ingenting, men det er best å være på den sikre siden.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har begynt å legge plaster foran munningen på ølflaska..det bør holde en stund?
 

onlyme

New Member
Jeg tror ikke dette er så alvorlig. Svineinfluensa med viruset H1N1 har vi hatt utbrudd av før. De smittede i USA er på bedringens vei, men rart det er unge friske menn som blir rammet. Samme skjedde under spanskesyken, men det var vel fuglevirus.
 

clinton4

Medlem
Tror faktisk dette er like oppblåst som fugleinfluensaen var. Media elsker jo å blåse opp slike saker.
 

Ståle

Medlem
Litt enig med clinton. Morsomt hvordan man kan komme på forsiden av landets største forsider bare man er hos legen sin for å sjekke en forkjølelse.

Men mediene skaper et vist hysteri her til lands. Hvor verste tilfelletall etc blåses opp med fet skrift.

Men, det er mange som allerede har død i utlandet (mexico), og man skal alltid være på vakt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
De fleste som har død i Mexico har vel vært folk som trodde det var influensa og ikke har brydd seg med å gå til lege eller ikke hatt råd til medisin? Må huske på at det er Mexico hvor folk gjør hva som helst for noen få pesos. Om jeg ikke husker feil var ikke medisin superbillig når jeg var der borte, så om den nødvendige medisinen koster noen dollar kan det fort bli veldig problematisk for en meksikaner som ikke har penger. Det verste området var vel rundt Mexico City og der er det jo også veldig mye fattigdom, så dette kan fort være tilfellet.

Om jeg ikke tar feil har vel ingen utenfør Mexico død? Noen av de som ble smittet i USA ble jo bare bedt om å holde seg inne til det var over og samtidig da noen medisiner.

Jeg tror dette er oppblåst i media, så er enig med clinton.
 

onlyme

New Member
Veldig oppblåst tror jeg. Tar vi f. eks spanskesyken ble 1,4 millioner nordmenn smittet, og 15.000 døde. Stort sett unge friske menn, og en tror dette skyldes at de var lite imune fordi de hadde hatt få eller ingen influensa. De hadde heller ikke vært igjennom en pandemi som inntreffer i snitt pr. 30 år.

Med dagens hypermoderne helsevesen tror jeg veldig få av disse 15.000 ville gått bort på grunn av spanskesyken.

Hvis fugleinfluensa muterer på værst tenkelige måte regner en med at 1,4 millioner nordmenn vil dø. Derfor er det utarbeidet komplette planer i Norge for hvem som skal få behandling, massegraver o.s.v. Utvelgelsen går på å forhindre at alt bryter i sammen, og at samfunnet kommer på fote igjen.

Det er stor uenighet innen fagmiljøet om tamiflu vil ha noen som helst virkning mot et sånt virus.
 
Topp