Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finne noen som vil vise hva de kan?

AneHagen.com

New Member
Jeg har ett nettprosjekt som jeg nå søker investorer til. Når jeg har fått det (som jeg har troa på at jeg vil få) så vil jeg trenge noen til å lage selve nettsiden for meg. Jeg vil kunne sponse litt, men nettsiden i seg selv vil bli så bra at den vil være av god markedsverdi i seg selv. Ved å vise den frem (som vil skille seg ut) vil man vise at man kan lage noe annet enn det alle andre gjør.


Hvem kan jeg kontakte som ikke allerede er etablert slik at de vil vise hva de kan, og som ikke er sånn selvlært som kun kan fikse på gratis programvarer og tror de er webprogrammerer pga det?

Det må jo være flere som har lyst til å leve av å lage innovative og spensige nettsider og som søker prosjekter som de kan vise frem til potensielle kunder senere??
 

zapotek

Medlem
I klartekst: Du søker en som er voldsomt dyktig til å lage nettsiden din - betalingen er å bruke den som referanse?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@anehagen: denne typen forespørsler kommer alt for ofte, derav svarene. Saken er at det er ALT for mye jobb å lage noe som det du etterspør, i forhold til det du tilbyr. Å bare bidra med ideen holder rett og slett ikke. Hvis du fex kan garantere ihvertfall NOE finansiering, nok til å leve av mens man gjør jobben, kombinert med eierandeler, DA kan det begynne å bli interessant. Uten å gi fra deg eierandeler må du regne med å betale full pris, som fort vil bli ganske anstendige beløp hvis alt må lages fra bunnen. Og full pris vil du nok oppdage at er relativt høyt selv for helt nyutdanna folk som er flinke nok. Kunnskap er ikke gratis, og erfaring er ofte enda viktigere - og dyrere.
 

AneHagen.com

New Member
@anehagen: denne typen forespørsler kommer alt for ofte, derav svarene. Saken er at det er ALT for mye jobb å lage noe som det du etterspør, i forhold til det du tilbyr. Å bare bidra med ideen holder rett og slett ikke. Hvis du fex kan garantere ihvertfall NOE finansiering, nok til å leve av mens man gjør jobben, kombinert med eierandeler, DA kan det begynne å bli interessant. Uten å gi fra deg eierandeler må du regne med å betale full pris, som fort vil bli ganske anstendige beløp hvis alt må lages fra bunnen. Og full pris vil du nok oppdage at er relativt høyt selv for helt nyutdanna folk som er flinke nok. Kunnskap er ikke gratis, og erfaring er ofte enda viktigere - og dyrere.

Svarer på denne selv om den er gammel, fordi jeg tror det kan hjelpe andre som søker det samme som meg. Løsningen ble for meg Freelancer.com En nettside hvor man kan få utført jobben mye rimeligere enn ved å benytte norske IT selskaper og man kan dele opp prosjektene ett og ett slik at det ikke blir høye kostnadder på en gang.

Nå er jeg i gang med et stor og inovativt prosjekt hvor jeg har funnet en som påtar seg det hele via den siden og vi samarbeider ekstremt godt og han er kjempe dyktig og veldig billig. Grunnen er at han trenger referanser for å kunne ta godt betalt for lignende prosjekter. Jeg får utviklet ideene mine på tross av lite penger og han får referanser slik at han kan tjene gode penger.

Og selvfølgelig, blir dette prosjektet slik jeg håper så vil jeg også gi han ekstra betalt for at han har gitt meg muligheten! :D
 

Msites Ltd

Livsnyter
Den rosa skyen må vel snart smuldre opp....

Jeg kan ikke dy meg, men må kommentere en av tingene du sier i din første post:

Det må jo være flere som har lyst til å leve av å lage innovative og spensige nettsider og som søker prosjekter som de kan vise frem til potensielle kunder senere??

Som du ser har jeg fremhevet noe av det jeg finner meget underholdende for egen del, og ganske så motsigende i ditt innlegg.

Kjære AneHagen, i min verden betaler jeg regninger med penger, ikke referanser eller innovative ideer. Derfor, hvis jeg skal leve av å jobbe må jeg fakturere mine kunder. På samme måte som jeg regner med du har planer om. Eller er det en gratis tjeneste du setter opp??

Han du har plukket opp på Freelancer.com bor etter alt å dømme i et lavkostland hvor han sikkert lever helt ok med din betaling. Og, det er fint nok....

Ideen din er sikkert god nok og jeg ønsker deg lykke til på ferden!
 

peterpan

Medlem
Hvem kan jeg kontakte som ikke allerede er etablert slik at de vil vise hva de kan, og som ikke er sånn selvlært som kun kan fikse på gratis programvarer og tror de er webprogrammerer pga det?

Dette er en kommentar du burde være litt forsiktig med. Selv om man er selvlært så vil det ikke si at man ikke kan noe.
Det at man er selvlært mener jeg at viser bare at du virkelig brenner for det du driver med. Jeg er selvlært, har hatt flere utviklingsjobber og "tror" ikke at jeg er en webutvikler.
 

Tonny Kluften

Administrator
... og han er kjempe dyktig og veldig billig. Grunnen er at han trenger referanser for å kunne ta godt betalt for lignende prosjekter. Jeg får utviklet ideene mine på tross av lite penger og han får referanser slik at han kan tjene gode penger.

Lykke til :)

Bare en ting, når han har fått referansen sin tar han de godt betalte oppdragene og du må finne en annen til å ta over/videreutvikle, og da får du håpe at prosjektet er laget slik at det er mulig for en annen å ta over. Det er ikke alltid det er så veldig enkelt å bytte utvikler når du bruker noen fra lavkostland. Og grunnen til at det ikke er enkelt er at de utviklerne ofte har forskjellig bakgrunn, særlig når det gjelder måter å kommunisere på, man må ofte fortelle dem 100% hva de skal gjøre.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Freelancer.com ja, lykke til, du finner mye om både dem og liknende tjenester her inne hvis du leter litt, noe du kanskje burde ha gjort på forhånd... ;)

Rundt tiden da forumet først ble startet var ganske mange her inne veldig positive, men i løpet av et par år endret låta seg veldig. Grunnen er det du leser i Tonnys post over meg her.

Tenk på det på denne måten: hvis DU ikke gidder å satse noe som helst på et prosjekt, hvorfor skal noen andre gidde det?

men for all del, lykke til, det blir sikkert det nye facebook :D
 

AneHagen.com

New Member
Dette er en kommentar du burde være litt forsiktig med. Selv om man er selvlært så vil det ikke si at man ikke kan noe.
Det at man er selvlært mener jeg at viser bare at du virkelig brenner for det du driver med. Jeg er selvlært, har hatt flere utviklingsjobber og "tror" ikke at jeg er en webutvikler.

Jeg tror nok at man leser det jeg skriver som man ønsker, for jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke er god nok hvis man er selvlært, men jeg har tidligere ansatt en selvlært for å lage en nettbutikk og det kostet meg 15.000 rett i dass, fordi kunnskapen ikke var god nok og siden ble derretter.

Jeg er selvlært i den jobben jeg har selv, så jeg vet hvor viktig del av kunnskapen nettopp det er.
 

AneHagen.com

New Member
Freelancer.com ja, lykke til, du finner mye om både dem og liknende tjenester her inne hvis du leter litt, noe du kanskje burde ha gjort på forhånd... ;)

Rundt tiden da forumet først ble startet var ganske mange her inne veldig positive, men i løpet av et par år endret låta seg veldig. Grunnen er det du leser i Tonnys post over meg her.

Tenk på det på denne måten: hvis DU ikke gidder å satse noe som helst på et prosjekt, hvorfor skal noen andre gidde det?

men for all del, lykke til, det blir sikkert det nye facebook :D

Vel jeg har faktisk letet etter noen som var villig til å være med på både dette og andre prosjekter her inne, men ingen har vist interesse. Det virker som om det dere kritiserer MEG for faktisk er noe mange her inne kan ta som selvkritikk.

Jeg tror ikke mitt nye prosjekt kan bli nye facebook men at det er nyttig og bruk for det har jeg stor tro på at det er.

Jeg har som sagt funnet en som jobber med dette prosjektet as we speak og han er hverken fra et fattig land eller lavtlønnet. Han har like stor tro på prosjektet mitt som det jeg har og derfor er han også villig til å ta mindre betalt nå i etableringen og heller få sin del av kaken når inntektene begynner å komme.
 
Topp