Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finnes det et Gründer forum?

perksp

Member
Siden webforumet er mer rettet mot business på nett, så er jeg på jakt etter et forum for gründere.
Jeg har søkt litt rundt, men finner egentlig ikke noe som virker aktivt. Er da på jakt etter et Norskt gründer forum med litt aktivitet. Noen som har forslag på dette? Gjerne også om det finnes et sted på nett hvor restauranteiere samles, da dette er relatert til min ide.

Takk på forhånd :)
 

perksp

Member
Ingen svar på dette, så regner med at det ikke eksisterer noen. Vil dere tro det kan være interessant for andre om det fantes?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Husker bladet Gründer som også hadde et nettsted hvor dette kunne ha blitt til noe. Gründers redaktør Terje Myklebost (kjent fra TV) sto for et par uker og delte ut brosjyrer om golfspa på Reiselivsmessa i Oslo. Det sier kanskje sitt om markedet for et samlested for gründere? ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg jobba faktisk en del for bladet Gründer, til dels ved siden av skolen mens jeg gikk på westerdals, og endel frilans senere, var vel fra 2007 og utover, men da var det definitivt Terje Aurdal som var redaktør der, og på heltid. Terje Myklebost var såvidt jeg har skjønt han som startet det, i 2000, så var det noen andre som overtok i 2005, og som så solgte det videre til Mediehuset Vårt Land (litt usikker på detaljene, om det var VL eller nøyaktig hvordan det var) i 2007 mener jeg, der det ble drevet av den samme gjengen som drev Økonomisk Rapport, Ukeavisen Ledelse ++, med Magne Lerø og Terje Aurdal i spissen. Så ble det såvidt jeg husker etterhvert mer eller mindre slått sammen med Økonomisk Rapport, som vel også ble lagt opp for et par år siden eller så.

Det er vel ikke akkurat noen bedriftshemmeligheter jeg avslører ved å si at det aldri gikk kjempebra.
 

perksp

Member
Nå er ikke jeg ute etter å skape business ut av et gründerforum. Men en plass slik som denne hvor det det utveksles erfaringer. Dette er et kjempebra forum, men er rettet mot business på web. Er mye informasjon man kan utveksle på offline nivå også. Ser ikke for meg å skape en proffitabel samlingsplass, men heller et sted man kan ty til om man har spørsmål relatert til drift av foretak på alle nivåer.
 

davand

New Member
Da har vi samme tankegang, min venn.
Jeg har startet nettopp opp denne:

www.norskbedriftforum.no

Holder på å bygge denne siden med innhold og medlemmer, så registrer deg gjere og lag tråder/innlegg :)
 

erlsae

Medlem
Å starte opp et forum i dag krever at du kjenner de rette folka som sammen kan bygge det opp med deg. Det enkleste fra min side er at Tonny utvider horisonten på forumet her, og oppretter kategorier ment for grundere. Kanskje brukermassen vil øke da også.
 

davand

New Member
Jobber med saken. Helt riktig at det krever riktig folk, altså gründere ;)
 

perksp

Member
Selvsagt fint med flere kategorier her også erlsae, her er det en del folk med kunnskaper. Men kan se for meg et litt mer rendyrket forum kanskje? Jeg bare tenker høyt her :) Synes iallefall det er mangel på en slik ressurs.
 

picxx

Well-Known Member
Synes iallefall det er mangel på en slik ressurs.

Ressursene er det ikke mangel på.
Det finnes allerede mange kategorier som grundere/grunnleggere kan diskutere lov og rett, markedsføring og businesstrategier i her på WF. Saken er at det er ikke like spesielt å være "grunder" i dag som det var på midten av 90 tallet. De færreste trenger tips og råd om hvordan man starter et firma i dag. Alle vil ha info om hvordan man videreutvikler og tjener penger på et firma. Den infoen finnes her.
 

davand

New Member
Ressursene er det ikke mangel på.
Det finnes allerede mange kategorier som grundere/grunnleggere kan diskutere lov og rett, markedsføring og businesstrategier i her på WF. Saken er at det er ikke like spesielt å være "grunder" i dag som det var på midten av 90 tallet. De færreste trenger tips og råd om hvordan man starter et firma i dag. Alle vil ha info om hvordan man videreutvikler og tjener penger på et firma. Den infoen finnes her.

Delvis enig, delvis uenig.
 
Topp