Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finnes det verktøy for å måle antall besøkende...

Gomlers

Member
... som er inne på en bestemt side akkurat der og da?

Sånn som her på WF, så står det jo alltid hvor mange som leser hver tråd, hvor mange medlemmer som er logget inn osv.

Kan jeg på noen som helst måte finne ut hvor mange besøkende en bestemt side har idet jeg er innom den? - Og da selvfølgelig hvis den siden helst ser at ingen noen gang finner ut av akkurat det - og dermed heller ikke har en "Vi har X besøkende akkurat nå"?
 

vidarlo

Apache-junkie
Nei, ettersom HTTP er tilstandsløs så er det rimelig umulig å sjekke om vedkommande har lukka nettleseren eller fortsatt er der.

Det vBB gjer er å anta at ein person er online i n minutt etter forrige side vart sendt ut. By default er n ti minutter. Det er det som funker best, og den metoden som blir brukt.
 

Gomlers

Member
Takker for kjapt svar.

Jeg forstår egentlig hvordan det fungerer her og hos andre. Men er det på ingen måte mulig å ha et program som kan sjekke antall innlogginger på f.eks. WF, uten at jeg må gå inn på siden å se? Noen må vel være flinke nok til det, hvis jeg betaler en 10.000,- for det?
 

Adrian

New Member
Du kan nok ikke sjekke på noen andre sine sider, men viss du vil vite hvor mange som er innpå siden DIN, kan du sjekke ut Woopra. Der får du opp Live statestikk fra sidene dine. Tar litt tid før du blir godtatt som bruker.
 

Gomlers

Member
Jepp.. men det jeg vil ha er nettopp det som gir meg mulighet til å se hvor mange besøkende det er inne på andre sine sider... men jeg ser for meg noe skikkelig ulovligheter egentlig, så det er kanskje ingen god ide.. :)
 

picxx

Well-Known Member
*Andre* sine sider, ja. Da er jo saken en helt annen.

Akkurat det punktet overså jeg åsså gitt :eek:

Den eneste muligheten til å sjekke evt. trafikk på andre sider er vel via eksterne trafikkmålere som alexa, TNS gallupp etc. men langtfra alle sider har jo en åpen statistikk på dette.
 
Topp