Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Finnes en widget som kan vise annonser basert på lokasjon?

datahjelp

Medlem
Hei,

finnes det noen widgets til wordpress som lar meg vise noen annonser, basert på hvor den besøkende er lokalisert?
(er snakk om interne lenker på nettsiden)


F.eks. Er en person i hordaland / vestlandet, vises 5 tilfeldige hotell på vestlandet/hordaland i "annonsen/tekstlenkene".
 

hvaer

Medlem
Jeg har ikke sett dette ned på fylkesbasis, men er jo ikke noe problem å gjøre dette mot forskjellige land.(Og det eksisterer)
 

adeneo

Medlem
Dette høres ut som geolocation, og det er fullt mulig å benytte en slik løsning for å finne ut hvor brukeren befinner seg, de fleste løsningene er ikke helt nøyaktige, men burde klare å finne rett fylke.

Det finnes løsninger med IP databaser hvor man kan slå opp brukerens IP adresse og få tilbake lokasjon, og det finnes i nyere nettlesere en HTML5 geolocation API man kan benytte som returnerer lengde og breddegrad med forholdsvis god nøyaktighet.

HTML5 løsningen er enklest og kjører rett i nettleseren uten noe mere dilldall, men man får en slik forespørsel dings i nettleseren om man ønsker å dele lokasjonen sin med nettsiden osv.

Brukte noen minutter på å sette opp en liten demo som finner ut hvor du er i landet, den er her : http://jsfiddle.net/Q78Uq/1/embedded/result/

Koden er her : Edit this Fiddle - jsFiddle

Og det er i grunn ikke noe hokuspokus og det finnes også egne databaser med fylker, kommuner osv. med lengde og breddegrad, slik at man ikke trenger å bruke Google for å finne dette, jeg brukte bare Google maps i eksempelet da det var enklest.
 
Sist redigert:
Topp