Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Firma med ett knippe av de beste

Septon

New Member
Hei :)

Jeg har i den siste tiden tenkt mye på en idè meg og en god kollega har kommet opp med. Dette er kanskje ikke noe revolusjonerende nytt, men vi syntes det kan være gøy for de av oss som liker å jobbe endel freelance.

Tanken vår er og danne ett selskap/firma eller lignende hvor vi ønsker og samle et lite knippe av de "beste" folkene i forskjellige kategorier, som igjen kan gi gode priser i forhold til hva du ville fått hos ett større selskap. Tanken er at det skal være lett å henvise kommende kunder til ett nettsted hvor vi har samlet flere folk, og igjen bygge en merkevare rundt nettsiden.

Slik vi hadde tenkt var det å samle 5 dyktige folk i hver kategori, kategoriene vil f.eks se slik ut:

Webutvikling
WebDesign
PrintDesign
Websikkerhet

Som sagt, bare ett eksempel. Men, det skal ikke være slik at hvem som helst kan komme inn i "klubben" bare fordi du har designet ett par gode nettsider. Tanken er at man skal være god, ha mye erfaring og være medlem av noe som man igjen kan være stolt av og som reflekterer dine gode kunnskaper med de andre som er medlem, litt eksklusivt om du vil.

På den måten skal det være "kult" å kunne si at du er medlem av "blablabla" og la dem sjekke ut den flotte nettsiden, hvor alle som er medlem er listet opp med kunnskaper, porteføljer, informasjon o.l.

Vi hadde også tenkt å inkludere ett komplett betalingsystem via våre sider, slik at begge parter kan føle seg trygge når pengene havner på en låst konto (noe ala payex) slik at kunden betaler når han/henne er fornøyd.

Hva syntes dere om dette? Helt idiotisk eller noe som kan virke spennende? Som sagt, bare en tanke vi syntes var litt kul å dele :)
 

adeneo

Medlem
Mine første tanker er selvfølgelig at dere to som har ideen er blant disse "beste" på webgreier, og ikke bare er best på å komme med ideer?
Det neste må vel være hvordan dere har tenkt til å rekruttere disse beste, ettersom de sannsynligvis har nok å gjøre uansett ?
 

Wishb0ne

Medlem
Dere skal skaffe de beste, og samtidig gi bedre priser enn andre? Klarer dere i det hele tatt dette så kan det ikke være mange kronene igjen til dere ;)
 

Septon

New Member
Dere skal skaffe de beste, og samtidig gi bedre priser enn andre? Klarer dere i det hele tatt dette så kan det ikke være mange kronene igjen til dere ;)

Da tror jeg du missforstår litt, det er nemlig slik at det ikke skal være noe "igjen" til andre enn vedkommende som tar oppdraget, og at selskapet bak kun skal være ett merkevare for de som bruker "portalen"

Har allerede fått stor respons rundt fra folk jeg kjenner og mange hyggelige mailer fra dyktige mennesker, det har aldri vært snakk om å finne DEN beste, men å finne noen som ligger på samme nivå, og som også jobber endel freelance, som nevnt i førstepost :) Dette vil også bety at man hovedsaklig kan velge pris selv, i forhold til kompetanse og selvfølgelig hvem som kontakter deg.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men hvis hver og en som er med får 100% av kaka når vedkommende får en jobb, hvordan skal de som sitter å administrerer dette tjene penger?

For det er vel sånn at noen må ta i mot jobbene som kommer via nettsiden og fordele til den som passer til jobben? Eller har jeg missforstått noe her?
 

kek91

Webutvikler
Jeg tror, hvis jeg har forstått det rett, at man fortsetter som vanlig, men ved å være med i denne gruppa så har kunden din en "kvalitets-garanti".

Hvis noen plutselig ikke yter godt nok lengre, eller får dårlige tilbakemeldinger, vil/kan de bli sparket ut av gruppa.

For å ta et eksempel så blir det akkurat som at en rørlegger er med i VVS Eksperten kjeden, da vet man at man kan forvente kvalitet og god service - forhåpentligvis.

Hvis min tolkning er riktig så er dette en god idè syntes jeg.
Det blir sikrere/tryggere for kunden samt at freelanceren sannsynligvis får flere oppdrag.
 

Septon

New Member
Men hvis hver og en som er med får 100% av kaka når vedkommende får en jobb, hvordan skal de som sitter å administrerer dette tjene penger?

For det er vel sånn at noen må ta i mot jobbene som kommer via nettsiden og fordele til den som passer til jobben? Eller har jeg missforstått noe her?

Det blir noe lingende som kek91 sier ja!

Planen er at det skal skje helautomatisk og at vedkommende som kommer inn, selv velger hvem de ønsker å jobbe sammen med, ut ifra informasjonen som blir presentert på nettsiden. Dette vil jo også bety at hver person som ønsker å være med, allerede har ett firma selv, hvor de kan oppføre ting som skatt, lønn etc
 

Soufian88

Medlem
Syns faktisk det er en god ide hvis jeg forstår det likt som kek91.
Lykke til Septon!
Driver du også med freelancing? Og hva er din spesialitet?
 

eekern

Medlem
joa

god idè, MEN som de over sier, jeg tror hvis du får fingra i de beste der ute skal de ha sin pris... de har jo tross alt mye annet å velge i.

En bedre ide er å få med kompisen din å heller lage GODE hjemmesider til BEST pris!
 
Topp