Kjapp og trygg hosting for Wordpress

First draft

selbekk

Medlem
Hei dere,

sitter og tukler med et utkast til en ny webside for studentorganisasjonen min her i USA. Har kun testa den i chrome (mac) på en macbook pro 15", så hvis ting ser litt rart ut enda, er det fordi jeg ikke har kommet helt i mål med cross-browser optimaliseringen.

url: http://www.sweetwater.no/test/ieec

Ønsker generell tilbakemelding på layout og slikt. Logoen og fargene (lilla og gul) er gitt fra før av, så på en eller annen måte må jeg jobbe med disse.

Yours sincerely,

Kris
 

Tonny Kluften

Administrator
I utgangspunktet er det designet slik som folk flest liker og er vant til. Ikke noe ekstravagant i det hele tatt, tekst og bilder, ferdig med det. Bare veldig folkelig og lett forståelig, og det ser jeg på som et pluss.
Men en del elementer blir litt store syns jeg. Menyteksten og det øverste bildet kan godt bli mindre.
Og en ramme rundt alt innholdet kunne gjort seg.
 

selbekk

Medlem
Hei og takk for tilbakemelding,

prøvde nå å lage en slags ramme rundt innholdet. Noe bedre? Jeg er enig i at det er veldig folkelig, og det er på mange måter det jeg gikk for. Målgruppen min er ikke på jakt etter noe veldig nyskapende, mest grunnleggende funksjonalitet og en ramme som kan inneholde veldig mye informasjon på en strukturert og oversiktlig måte.
 

Balex93

Medlem
Syns siden var flott :)

Konstruktivt sett syns jeg det gule og lilla ble litt hardt, og stjal litt oppmerksomheten, spesielt i logoen. Kanskje du kunne lagt en tekstur på logoen, eller brukt en mer subtil lillafarge? Jeg vet ikke hvor låst du er til fargene.
Jeg liker heller ikke altfor store rounded corners. Og mange store elementer gjorde det litt uoversiktlig.

Ellers har jeg ingenting å klage på :)
 

selbekk

Medlem
Takk for feedback Balex93. Siden burde være oppe om noen dager, så da får dere litt mer å diskutere. Jeg er til dels enig i avrundede hjørner, og har gjort om de fleste til 3px istedenfor 10. Deilig effekt egentlig.

Angående fargene er de gitt, og ikke noe jeg kan krangle på, dessverre. Skolefargene til skolen studentorganisasjonen tilhører.

Hold dere oppdatert, nettsiden burde være live i løpet av neste uke på International Education Exchange Council
 
Topp