Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerne Adsense fra enkelte artikler

Erlend

Medlem
Bruker Google Publisher Plugin. Hvordan kan jeg fjerne Adsense fra enkelte artikler?


Fikk et tips om at jeg kunne legge til dette i style.css, men ser ikke ut til å fungere.


#post-357 .googlepublisherpluginad {
display: none;
}
 

kongen

kongemedlem
Tror ikke du skal bruke "display:none". Da laster Adsense-koden som vanlig, men vises ikke i browseren. Da mister du Adsens-kontoen din.
 

zapotek

Medlem
Har du egentlig bruk for dette pluginet? Mer kontroll om du legger Adsensekoden direkte inn i themet. Da kan du f.eks. lage en post template for poster som skal ha Adsenseannonser, og en post template for poster som ikke skal inneholde Adsenseannonser.
 

kongen

kongemedlem
Hva med height:0px; da?

Tror ikke man kan bruke CSS til dette, da Adsense-koden ligger i sidens kildekode og vil bli lastet inn.

Tror Zappo er inne på noe, lage en eget child-theme for dette. Et child-theme hvor Adsense-koden er hardkodet inn, og et uten.
 

kongen

kongemedlem
Ja, den blir lastet inn, men den vises ikke. Så det bryter ikke Adsense TOS.

Når koden blir lastet inn så blir det en annonsevisning. Bedrifter kan betale CPM via Adwords. Er ganske sikker på at dette bryter TOS, når man får kreditert en annonsevisning uten at annonsen vises.
 

Erlend

Medlem
Det er til denne nettsiden. Ser det er muligheter for å sette inn annonser i temaet (sahifa). Gjelder igrunn flere andre nettsider også.

Får prøve meg litt fram, og se om jeg får annonsene dit jeg vil ha dem.
 
Topp