Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerne "likere" fra facebooksiden, hvordan?

Tony J

Alle skal få
Hei

Dersom f.eks DU liker facebookpagen min, og jeg har lyst til å fjerne deg,
hvordan går jeg frem?

Jeg har prøvd frem og tilbake flere ganger nå. Den eneste måten jeg ser
det mulig på, er å gå til listen over folk som liker, og bla og bla og bla
helt til jeg finner navnet ditt, for så og fjerne deg.

Men med en gang siden bikker 100 likere så hadde det vært kjekt med
en søkefunksjon for å få fjernet slemme likere.

Er det noen her som har større facebooksider som har støtt borti dette
problemet? Jeg liker å være føre var på alt som er, også dette.

På facebookGRUPPER , så er det en søkfunksjon når man trykker
"medlemmer" , det er en tilsvarende funksjon jeg leter etter når det
kommer til "likere" på facebookpages.

Tony
 

adeneo

Medlem
Det du spør om er mer komplisert enn du tror?

Først må du registrere deg hos FB og få en appID, som du sikkert allerede har gjort, deretter må du bruke Graph API'en til søke gjennom likes, finne de du vil slette, og sende en slettemelding til Graph API'en.

Det første du trenger er tilgang med en Oauth token og app ID'en din slik at du kan bruke Graph API'en.

Listen over "likes" ligger under https://graph.facebook.com/me/likes , som krever autorisasjon for å vises (se forrige punkt)

Listen viser "likes" i json, noe sånt:

Kode:
{
   "data": [
      {
         "name": "Ola",
         "category": "User",
         "id": "96585976469",
         "created_time": "2010-09-27T15:30:15+0000"
      }
    ]
}

Du kan søke på navn og finne ID'en, og så sende en POST request med en slettemelding til Graph API'en med Ajax hvor URL'en blir seende noe slik ut for Ola ovenfor:

https://graph.facebook.com/96585976469/likes?method=delete

Dette krever selvfølgelig også app ID og Oauth token, og du kan ikke slette likes på facebook sider, men kun til eksterne sider du selv eier som er registrert under din app hos FB.

Facebooks dokumentasjon hevder at dette er mulig for alle godkjente app'er, men av erfaring krever det at app'en er "whitelisted", som med andre ord betyr at du må kontakte FB direkte for å få lov til å slette ting som likes.
Det er gjort en del endringer i API'en i det siste, og det er bare ett år siden det ikke var mulig å slette "likes" i det hele tatt, så det er mulig det faktisk fungerer nå uten at man er "whitelisted" hos FB.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Det du spør om er mer komplisert enn du tror?

Mye interessant her adeneo.

Mye av det tekniske du skrev er utenfor min rekkevidde, så dette skal jeg ta i stikkordsform med mine utviklere.

Men for ordens skyld gikk jeg på pagen min, fant liste over de 31 personene som liker pagen og prøvde å slette en person. Fikk følgende melding: "Sikker på at du vil fjerne denne personen fra siden" og med en boks for å hake av "permanent utestengelse". + en ok - avbryt knapp.

Du nevnte "App" Mener du app som i page, eller app som i en applikasjon laget for pagen? Man må like en page for å få brukt applikasjoner på siden.
Så hvis jeg fjerner en som liker siden min, fjerner jeg også hans mulighet
for å bruke applikasjoner som tilhører siden, right?

Men jeg har ikke søkt om noe AppID for applikasjoner jeg har på pagen, og vet heller ikke om applikasjoner knyttet til pagen er whitelisted, dette er vel punkted utviklerne søker om i tilfelle?

Tony
 
Topp