Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerne tekst fra bilde?

adeneo

Medlem
Dette fikser du enkelt i Photoshop.

Jeg satte et par streker, rappet noen farger, og brukte gradient fill, og fikk dette i løpet av fem mintter, og jeg er helt elendig på grafikk, så det burde ikke være noen sak for noen som kan dette å fikse litt anti-aliasing på kantene og rydde opp litt her og der??

 

zapotek

Medlem
Ring fyren som laget bildet, be om å få photoshopfila tilsendt asap! Fjern layeret som teksten ligger på!

(Høhø, du ba jo om å få den beste metoden.)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Da antar jeg at du allerede har overtalt de om å få noen andre til å lage annonser heretter?

Vel, hvis de vil ha det 100% er det kanskje en god (men dyr) løsning og kjøpe ut filen. Dersom du skal lage dette fra scratch og kunden er avhengig av det er heeelt likt, vil jo det også ta litt tid.
 

Nutz

Med lem
Nå er ikke jeg så veldig inne i dette med "logo-design" og reklameplakater etc..
Men er ikke dette det samme som å "stjele" ide og konsept av han som har utformet bildet til å begynne med?
-Sett at bakgrunnen han designet virkelig var noe han designet i sin tid.
 

Tonny Kluften

Administrator
Designet på bakgrunnen er ikke utformet av han som lagde bildet, det er heller ikke hans konsept, han har bare lagt på teksten samt forlenget bakgrunnsbildet bortover til høyre slik at bakgrunnen blir bred nok til å legge all tekst på. Du kan vel si at forlengelsen er hans åndsverk, men jobben er altså betalt for.
Annonsen ble altså betalt for laget til en avis og brukt der, det er utlevering av pdf fila til egen bruk som koster mer og det ble ikke avtalt noe ang. dette på forhånd.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dersom han ikke har laget dette fra bunnen av, burde det vel ikke være noe problem å benytte det uten hans samtykke? Uten at jeg har stålkontroll på lovverket rundt dette.

Om han i utgangspunktet har brukt noe random han fant på nettet og endret på det uten å ha rettigheter til det, har jo han gjort nøyaktig det samme som dere vil gjøre dersom dere endrer dette uten hans samtykke.

Har han sagt noe om hva han vil gjøre dersom dere bruker dette?

Uansett kommer man ikke noe lenger med en .pdf-fil, men en .psd-fil derimot. ;)
 

Nutz

Med lem
Du vet hvor hårsåre disse "kunstnerne" er, fikle med åndsverket, -det er fali det! :)
Trodde egentlig ikke at det var noen problemer forbundet med det bildet Tonny, men aldri godt å vite i disse DRM-dager. ;)
 
Topp