Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerne tidspunkt/dato i innlegg

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Lite interessant å lære egentlig da denne functions.php var spesifikk for akkurat denne themen. Dessuten var jeg uenig i bruken av variabel-navn så det forvirrer, men..

det var funksjon theme_get_metadata_icons
Kode:
function theme_get_metadata_icons($icons = '', $class = '') {
	global $post;
	if (!is_string($icons) || theme_strlen($icons) == 0)
		return;
	$icons = explode(",", str_replace(' ', '', $icons));
	if (!is_array($icons) || count($icons) == 0)
		return;
	$result = array();
	for ($i = 0; $i < count($icons); $i++) {
		$icon = $icons[$i];
		switch ($icon) {
			case 'date':
				$result[] = '<span class="art-postdateicon">' . sprintf(__('<span class="%1$s">Published</span> %2$s', THEME_NS),
								'date',
								sprintf( '<span class="entry-date" title="%1$s">%2$s</span>',
									esc_attr( get_the_time() ),
									get_the_date()
								)
							) . '</span>';
			break;
			case 'author':
				$result[] = '<span class="art-postauthoricon">' . sprintf(__('<span class="%1$s">By</span> %2$s', THEME_NS),
								'author',
								sprintf( '<span class="author vcard"><a class="url fn n" href="%1$s" title="%2$s">%3$s</a></span>',
									get_author_posts_url( get_the_author_meta( 'ID' ) ),
									sprintf( esc_attr(__( 'View all posts by %s', THEME_NS )), get_the_author() ),
									get_the_author()
								)
						) . '</span>';
				break;
			case 'category':
				$categories = get_the_category_list(', ');
				if (theme_strlen($categories) == 0)
					break;
				$result[] = '<span class="art-postcategoryicon">' . sprintf(__('<span class="%1$s">Posted in</span> %2$s', THEME_NS), 'categories', get_the_category_list(', ')) . '</span>';
				break;
			case 'tag':
				$tags_list = get_the_tag_list('', ', ');
				if (!$tags_list)
					break;
				$result[] = '<span class="art-posttagicon">' . sprintf(__('<span class="%1$s">Tagged</span> %2$s', THEME_NS), 'tags', $tags_list) . '</span>';
				break;
			case 'comments':
				if (!comments_open() || !theme_get_option('theme_allow_comments'))
					break;
				theme_ob_start();
				comments_popup_link(__('Leave a comment', THEME_NS), __('1 Comment', THEME_NS), __('% Comments', THEME_NS));
				$result[] = '<span class="art-postcommentsicon">' . theme_ob_get_clean() . '</span>';
				break;
			case 'edit':
				if (!current_user_can('edit_post', $post->ID))
					break;
				theme_ob_start();
				edit_post_link(__('Edit', THEME_NS), '');
				$result[] = '<span class="art-postediticon">' . theme_ob_get_clean() . '</span>';
				break;
		}
	}
	$result = implode(theme_get_option('theme_metadata_separator'), $result);
	if (theme_is_empty_html($result))
		return;
	return "<div class=\"art-post{$class}icons art-metadata-icons\">{$result}</div>";
}

kommenterte vekk en del kode ved å sette inn /* rett etter
Kode:
		switch ($icon) {
og */ rett før
Kode:
		}
som avslutter switch'en. Kunne også ha kommentert vekk hele funksjonen, men gjorde det ikke siden jeg regnet med at det ville vært litt for mye som forsvant; men det var greit slik, og da gadd jeg ikke optimalisere så mye mer og lot det være.

Et alternativ ville vært å bruke litt css og skjule divs av klasse art-metadata-icons.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
$icons er variabel-navnet. Det impliserer for min del et bilde, mens rutinen bygger en del span-elementer, så jeg ville valgt et annet variabelnavn. Ikke noe stor sak, men når du skal gjøre en slik jobb på 2 minutter og har aldri lest koden før og heller ikke har tid å sette deg inn i det, må du lese to ganger likevel.
Ja jeg fikk programmering først på videregående (fra 16 år av), og så videre på høyskolen. Ikke å forvirre med kodering, men disse påvirker hverandre vel på et vis.
 
Sist redigert:
Topp