Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjernlager

eirsik

Medlem
Hei alle sammen :)

Jeg har en stund lurt på om det å ha Fjernlager som lagerstatus på varer man ikke har lokalt men kan skaffe fra et annet lager kjapt, er en deal breaker for dere som handler?

I så fall hva ville du gjort for og sikre salget?
 

Diana Dahn

Medlem
Jeg vil personlig synes at det er greit, for så er man foreberet på at det kanskje tar litt tid før man får produkten. Det er jo bedre at vise at man kan skaffe produkten i stedet for å bare ha lagerstatus "finnes ikke på lager".
 

nilsga

Medlem
Fjernlager er hakket bedre enn "ikke på lager". Men allikevel ville jeg sett etter noen som har den samme varen "på lager". Det er isåfall viktig å få frem hvor mange (eller få) ekstra dager det er snakk om.
 

eirsik

Medlem
Som jeg trodde.

Men ville dere hatt lagerstatus på varer som ligger på fjernlager som "fjernlager" eller som "På lager"? I og med at varene kan skaffes rimelig kjapt? (sendt til kunde innen 5dager)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg prøver å unngå å kjøpe fra "fjernlager" så langt det går. Rett og slett fordi det da er vanskelig å vite når varen kommer, med mindre det står veldig spesifisert.

Om du kan skaffe innen fem dager, kunne det kanskje stått "Fjernlager - Sendes fra oss innen 5 dager" eller noe sånt?
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Kan komme med et relevant eksempel fra en av våre butikker, Kule Klokker

Vi har en del på lager, men også en del oppbevart på fjernlager. Lagerstatus på alle produktene våre er imidlertid den samme, for å unngå å skape forvirring hos kundene. Minimim 5 dager. . Når det er sagt så mottar vi produktene våre, oppbevart på fjernlager etter 2-5 dager og videresender til kunden. Altså, tar det maks 7, kanskje 8 dager fra ordren er bestilt til den er levert. Har enda til gode å motta klage på lang leveringstid.

For å svare på spøsmålet ditt: Bruk en annen beskrivelse enn "fjernlager". Dette kan skape forvirring hos potensielle kunder, som kanskje snur i døren pga. dette ;)
 
Topp