Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flashannonser. Blokker by default.

Nutz

Med lem
Er nok litt begge deler Picxx.
Som deg så har også jeg noen moralske skrupler, også litt rettferdighetssans.
I dette svineriet med det tillegget til KB, der er jeg faktisk på den stakkars "webmaster" side som blir snytt for provisjon av salg.

Er nok en forferdelig webkjøper, når jeg trenger noe, så søker jeg etter produkt (som oftest via Google) får opp endel butikker som fører varen, besøker butikken og kjøper der de har det på lager. De få gangene jeg klikker på annonser i aviser etc. så er det for å titte på tilbudet.
Er det forstyrrende elementer på siden, så blokkerer jeg, eller surfer videre.
Siste jeg tok knekken på var noe fra DNB, en helvetes greie med røde og blå piler som fløy opp og ned.
Der var det e24.no som dret seg ut, de var på min "hviteliste", men annonsen forstyrret brukeropplevelsen og "konsentrasjonen" såpass mye til at flash ikke funker på den siden mer på min maskin.
Er absolutt ikke webgrunders vilkår jeg vil til livs, kaller det heller deres ukritiske valg av plagsomme annonser som de velger å forstyrre sine besøkende med. Kanskje de som designer disse støyete annonsene burde se at de selv ødelegger for seg selv.

Noen som savner det havet av POP-ups som var for noen år siden? Vel som "webgrunder" gjør du muligens det.
 

picxx

Well-Known Member
Er nok en forferdelig webkjøper, når jeg trenger noe, så søker jeg etter produkt (som oftest via Google) får opp endel butikker som fører varen, besøker butikken og kjøper der de har det på lager.

Du vet, om du bruker myshoppinggenie eller nettlesertillegget til kickback kan du "AUTOMAGISK" få opp en masse gode tilbud og rabatter... men jo, det visste du ;)
 

Nutz

Med lem
Har tittet litt på Kickback som forbruker, og er absolutt ikke interessert. ;)
Veksle inn poeng i gavekort begrenset til Kickbacs partnere og NULL mulighet for å få det utbetalt i kontanter.. hehe, Sorry. :)
 

picxx

Well-Known Member
Veksle inn poeng i gavekort begrenset til Kickbacs partnere og NULL mulighet for å få det utbetalt i kontanter.. hehe, Sorry. :)

Kb forholder seg til norsk lov.
Du kan ikke utbetale kickback i kontanter.
Kun jeg , med mine underground sider og falske sider som gjør slikt ;)
 

Nutz

Med lem
hehe, for meg så er en simpel kupongkode mer verd. :) -Avslag der og da ved bestilling.

Sikkert mange som ofte bruker butikkene i KB-nettverket, og kan tjene noen slanter på et fremtidig kjøp etter noen kjøp. :)
 

picxx

Well-Known Member
hehe, for meg så er en simpel kupongkode mer verd. :) -Avslag der og da ved bestilling.

Sikkert mange som ofte bruker butikkene i KB-nettverket, og kan tjene noen slanter på et fremtidig kjøp etter noen kjøp. :)

har pr. i dag 13700 medlemmer jeg på mine cashbacksider, men INGEN bruker noen føkkings cookiedropper plugin nei...
men legger ned hele dritten... TD vil jo ikke svare på noe eller forandre noe, så...
 

picxx

Well-Known Member
Kb ruuuuler!
 

testdriver

Ha det bra..
Det at en besøkende blokkerer for flash er ikke så råttent, da han gjør et bevisst valg for å bli spart for flash-trash da han i utgangspunktet ikke er kjøpevillig, omtrent samme som å sette et klistremerke på postkassa der man ber postmannen om å ikke fylle kassa med uadressert post.

Tipper du er illsint på popup-blokkere også. Hva med tillegget NoScript?

Litt slitsomt å diskutere hvis du ikke leser innleggene mine.....

Jeg er forøvirg enig i at brukere selv skal bestemme over egen PC:

- Har man et problem med flash-annonser, så skal man få lov å installere et browsertillegg som blokkerer dem by default (uansett hvem det måtte gå utover).

- Vil man som medlem av KB benytte et browsertillegg som minner dem om at de kan få KB i den nettbutikken de er i, så skal man få lov til det (uansett hvem det måtte gå utover).

- Vil man unngå å bruke cookies i det hele tatt, så skal man også få lov til det (uansett hvem det måtte gå utover).

Dette tillegget som jeg minnet om her i denne tråden er ikke relatert til Kickback-tillegget

Det er jo nettopp likhetene mellom disse browsertilleggene som er poenget mitt her. Ser du virkelig ikke hva jeg mener...?
 

Nutz

Med lem
Nei, må nok få en runde med pryl av deg først.

Er over hodet ingen likheter med de to tilleggene, hvor har du det i fra?
Har du testet dem?
 

testdriver

Ha det bra..
Ærlig talt, du bruker selv uttrykk som "krig". Tippet da du forstod at jeg med "pryl" ikke mente noe fysisk...

Jeg gidder ikke mer kverulering. Hvis du ikke ser likhetstrekkene her, så trekker jeg meg ut av diskusjonen.
 

picxx

Well-Known Member
Det er jo nettopp likhetene mellom disse browsertilleggene som er poenget mitt her. Ser du virkelig ikke hva jeg mener...?

Hvis en bruker sperrer for flash på nettsider tar han et valg om at han ikke ønsker å se forstyrrende flasannonser og andre flashapplikasjoner på andre enn de nettsidene han selv velger. Som nettsideeier kan du omgå dette ved å enten bruke en -if- løsning hvor du viser en gif/jpg annonse til de som har blokkert for flash, eller rett og slett bare bruke gif/jpg annonser.
Tekstannonser er selvsagt aller best.

Med nettlesertillegget TD godkjenner kan ikke du som affiliate gjøre noe som helst, annet enn å være glad på vegne av sider som kickback når du sender brukere til nettsider som har rabatter hvor nettlesertillegget til sidene kicker inn og overskriver din cookie.
Det samme gjelder for butikkene selv.
Du sammenligner epler og appelsiner her testdriver....det finnes ingen likheter mellom disse to applikasjonene.
 
Topp