Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere installasjoner på samme domene

orjan

Medlem
Hei!

Hva er beste løsning for å gjøre følgende:
Ønsker å ha et "utviklingsdomene" - "mintestside.no".

Vil der ha:
prosjekt1.mintestside.no
prosjekt2.mintestside.no
prosjekt3.mintestside.no
etc.

Dette skal være sider for å designe og implementere per prosjekt. Må være mulig å importere innhold (innlegg, bilder etc.) fra blogger/sider som skal redesignes til hvert prosjekt.

Spørsmål: Må jeg ha flere mysql-databaser? WP eller WPMU?
Hva er det beste måten å skjule prosjektene fra omverdenen slik at hverken Google eller direkte trafikk finner sidene?

Noen som har erfaring med dette og kan gi et tips?
 

picxx

Well-Known Member
Hvis dette er prosjektutvikling må du bruke WP, ikke WPMS (WPMU er utdatert).
Du bør også ha egen database for hvert prosjekt, slik at du enkelt kan eksportere databasen.
For å skjule dette fra søkemotorer kan du bruke robots.txt og velge disallow for alle.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en slik testside i dag og bruker

testside/domene1
testside/domene2
osv osv...

Det jeg gjorde var å innstallere WP på root også lager jeg en ny mappe for hver nye testside. Her kopierer jeg inn alle WP-filene fra root, men endrer config.inc slik at jeg legger inn nytt prefix til databasen for hver nye undermappe.

Jeg bruker kun én database og ikke noe plugin av noe slag. :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
I wordpress sine innstillinger er det bare å huke av for å skjule for søkemotorer.

Vil vel anbefale deg å gjøre enkeltinstallasjoner, og har du muligheten er det vel greiest å bruke ny database for hver installasjon. Enklere å eksportere/flytte senere når man bare kan flytte hele databasen kontra å skulle gjøre utvalg :)
 

orjan

Medlem
Takk for svar, alle sammen!

Har imidlertid ikke fått noen tips om å skjule nettsiden for direkte trafikk.
Er en "Maintenance"-plugin det beste alternativet; altså at jeg må logge inn på hver installasjon for å se siden?
 

webpiken

Medlem
Har imidlertid ikke fått noen tips om å skjule nettsiden for direkte trafikk.
Er en "Maintenance"-plugin det beste alternativet; altså at jeg må logge inn på hver installasjon for å se siden?

Du kan jo også passordbeskytte hver folder/installasjon med htaccess, og lagre dette passordet. Da sparer du et par klikk i forhold til å bruke en plugin.
 

Nutz

Med lem
Eller så kan du sperre for alle utenom deg i .htaccess-fila, men kan være upraktisk dersom du har dynamisk IP
 
Topp