Flere linker på samme bilde

Renate

Medlem
Jeg holder på med nytt design til hjemmesiden min i frontpage. Jeg har tatt siden gjennom Markup Validation Service for å fikse kodefeilene som kommer i frontpage. Men jeg klarer altså ikke å fikse menylinkene i baner bildet mitt. Jeg har laget linker og de fungerer men kodene er feil er det noen der ute som kan hjelpe meg?
Kleinspitz Index Starspitz Kennel
 

Nutz

Med lem
De mangler bare "alt" for hvert menyvalg.
Du er nesten i mål der.

HTML:
<area href="index.htm" shape="rect" coords="304, 171, 364, 186">
			<area href="nytt.htm" shape="rect" coords="375, 172, 456, 187" alt="dette mangler">
			<area href="nyttig.htm" shape="rect" coords="463, 173, 536, 187" alt="dette mangler">
			<area href="hundene.htm" shape="rect" coords="547, 171, 647, 186" alt="dette mangler">
			<area href="valper.htm" shape="rect" coords="657, 171, 729, 186" alt="dette mangler">
			<area href="galleri.htm" shape="rect" coords="737, 173, 803, 185" alt="dette mangler">

			<area href="kontakt.htm" shape="rect" coords="813, 172, 898, 186" alt="dette mangler">
			<area href="linker.htm" shape="rect" coords="904, 170, 973, 187" alt="dette mangler">

Altså alternativ tekst, dersom bildefragmentet ikke kan vises.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei Renate.
Her bør du legge til title="dette mangler" etter alt="dette mangler".

Og så bør lage en meny helt nederst på siden hvor lenkene er tekst og ikke bilder. Hvis du bruker tekst så skjønner Google bedre hva linkene er og du kan komme høyere opp i søkeresultatene når folk søker på det sidene dine handler om.
 

Renate

Medlem
Hei Renate.
Her bør du legge til title="dette mangler" etter alt="dette mangler".

Og så bør lage en meny helt nederst på siden hvor lenkene er tekst og ikke bilder. Hvis du bruker tekst så skjønner Google bedre hva linkene er og du kan komme høyere opp i søkeresultatene når folk søker på det sidene dine handler om.

Takk så mye:) Jeg har ligget først av oppdretterene i 5 år men for noen dager siden havnet jeg ned på andresiden så da fant jeg ut at jeg måtte prøve å lære litt om dette så kanskje jeg kan klare å komme meg opp igjen, så tusen takk for tipset og har du noen flere er det bare å komme med dem ;)
 

Renate

Medlem
Thumbnails images

Jeg har nå endret baneren sånn at menylinkene nå er tekst. Jeg falt fra 3 plass på google til andresiden en stund etter at jeg la inn bilde i stede for tekst på menyen og lurer på om det kan hat hatt noe med fallet på google å gjøre?

Tror jeg er ferdig med layouten på den nye siden nå men jeg får opp feil på kodene til Thumbnails images på siden. Dette er noe jeg bruker mye så hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg med disse kodene.

Ellers så lurer jeg på om det er noen som kan se noe annet jeg kanskje burde gjøre noe med, før jeg begynner å endre alle sidene?

Kleinspitz-Starspitz Kennel-Index
 

picxx

Well-Known Member
Ellers så lurer jeg på om det er noen som kan se noe annet jeg kanskje burde gjøre noe med, før jeg begynner å endre alle sidene?

Bruk include på header og footer (muligens sidebar), så slipper du å endre annet enn en fil.
 

Nutz

Med lem
Du bør utforske mulighetene dine i Frontpage.
Er evigheter siden jeg tok i det programmet, og nye versjoner har kommet siden da, faktisk også rukket å bli kastet ut av MS sine produkter de fortsatt selger, ikke sikker på om den har støtte for "levende" templates. (Dynamic Web Templates)


Det Picxx muligens mente var å inkludere filer med SSI, men dette er ikke helt greit å gjøre dersom man ikke er inne i det med html. Heller ikke en løsning dersom serveren ikke har åpnet for SSI.
Krever at man "klipper ut" de delene av koden som skal gjenbrukes på de forskjellige websidene. Slik at serveren limer inn de "HTML-kodeblokkene" like før den serveres til din besøkende..

<!--#include file="header.html" -->
<!--#include file="sidemeny.html" -->.
<!--#include file="footer.html" -->

Disse blokkene plasseres innimellom i HTML-koden..
 

Renate

Medlem
Takk så mye Nutz!

Jeg har DW CS5 også men bruker frontpage fordi jeg klarer å forstå den. Når jeg har litt mer tid så skal jeg prøve meg på DW men enn så lenge er det gresk for meg :(

Tror jeg bare skal la siden være som den er intill jeg har lært meg html bedre, da jeg i dag ikke har peiling derfor jeg bruker frontpage:)

Men jeg skulle gjerne ha fikset Thumbnails bildet da dette gir 2 feil i kodene og siden det blir brukt så mye på hjemmesiden min vil det bli veldig mange feil totalt.

Dette er de feilene jeg får beskjed om når jeg sjekker siden

1. 3Uker(150).jpg" xthumbnail-orig-image="images/Kull-H/Kleinspitz_Valper_Helios_…✉
You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

2. Line 60, Column 163: required attribute "ALT" not specified
…umbnail-orig-image="images/Kull-H/Kleinspitz_Valper_Helios_Hermes3Uke.jpg"></a>✉
The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.

Vist det er mulig å få fikset disse i FP håper jeg noen kan hjelpe meg
 

Nutz

Med lem
Feil nummer 2 skal være grei for deg å fikse..
Der skal det bare være å fylle inn en verdi for "alternate text" eller noe i den duren for egenskaper for bildet.. (Normalt bare å høyreklikke, så properties evt. egenskaper)

Det med at "xthumbnail-orig-image"-variabelen kommer inn er noe FP gjør, og dette gjør den visstnok på grunn av at du setter inn bildet via "Bildegalleri-kappen".
Valideringen feiler på at dette ikke en en gyldig variabel i den HTML-taggen..

Fjern bildet, og sett det inn på nytt via vanlig bilde-knapp.. (På samme måte som de andre bildene)

Tror det er løsningen.
 
Topp