Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere språk på nettsted, hvordan ville du gjort det?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg vurderer dette med å sette opp et nettsted hvor alt manuelt blir skrevet på norsk og engelsk. Dette er jo forsåvidt en ok greie, men hvordan ville du satt det opp?

domene.com (sende automatisk videre til en av de to under ved bruk av ip
domene.com/english/ (den engelske delen)
domene.com/norsk/ (den norske delen)

domene.com (den norske delen)
domene.com/english/ (den engelske delen)

Hvem ville du valgt? Ville du valgt en annen løsning? Her er det snakk om at hele nettstedet skal være på to språk, ikke bare artiklene. Jeg vil gjerne ha en løsning som er bra for seo.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Aha, godt lesestoff. Takk for det Ståle.

Det jeg sitter igjen med er det at Google ikke bryr seg om URL, annet enn at disse bør være "UTF-8 encoded". Det var jo gode greier.

Jeg forstår også at det er bra med med linker til de forkjellige språkene jeg har av f.eks en artikkel. Dersom jeg har en artikkel på norsk og på engelsk er det da altså bra og linke til den samme engelske artikkelen fra den norske artikkelen på en eller annen måte.

Det stod også nevnt i Google sin artikkel at dette med automatisk videresending ikke var anbefalt, og at det heller ikke var anbefalt og bruke coocies or å vise korrekt språk til brukeren. Jeg må innrømme jeg hadde sessions i tankene, men det er visstnok også dumt ettersom Google foretrekker forkjellig url på samme artikkel dersom språket ikke er det samme.

Hmm, ja, det var virkelig nyttig med den bloggposten altså. Legger nok det der på hylla inntil videre, så får heller den engelske biten komme litt etterhvert. Takk igjen.
 
Topp