Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere språk på samme nettside/blogg?

metallian

Medlem
Jeg har en engelskspråklig blogg om øl- www.beerangler.com

Innimellom kjenner jeg på at jeg kunne tenkt meg å skrive et innlegg på norsk, om ting som utelukkende er interessant for nordmenn.

Hvordan ville Dere evt gjort det? brukt tittel ala "For Norwegian readers: Nå kan du kjøpe øl på valgdagen" f.eks ?

Og tror Dere et og annet innlegg på norsk vil ha negativ effekt på de hovedsaklig engelskspråklige leserne?

Hva med Google/SEO?
 

xdex

Medlem
Har du sett på hvordan wpml fungerer? Dette blir jo litt som å skrifte språk på bloggen, men da kan du f.eks. sortere ut slik at du kun får opp innhold på norsk (eller annet). Du kan også legge opp url's slik som du selv ønsker det (med tanke på seo osv).

https://wpml.org/features/

Personlig ville jeg ikke hatt "for nowegian readers" med mindre det er en veldig liten blogg. Om jeg leser en blogg daglig, men plutselig ser at bloggen driver med flere språk i samme feed.. bare irriterende og frustrerende. Men igjen, avhengig av mengde.
 

metallian

Medlem
Skal kikke nærmere på wpml.

Ser poenget ditt med flere språk i feeden...muligens det kunne vært et alternativ å hatt en kategori for norskspråklige innlegg og utelatt denne fra forsiden?
 

xdex

Medlem
WPML kan absolutt være overkill, bare jeg som "aldri" bruker noe annet etter at jeg fikk unlimited sites and updates for "mange år siden", beste kjøpet jeg har gjort av plugins! Språkvalg uansett plugin er ikke feil, og kategorisering er vel ett "must" for å unngå at alle skal lese "norsk".
 

Stoppet

Banned
WPML kan absolutt være overkill, bare jeg som "aldri" bruker noe annet etter at jeg fikk unlimited sites and updates for "mange år siden", beste kjøpet jeg har gjort av plugins! Språkvalg uansett plugin er ikke feil, og kategorisering er vel ett "must" for å unngå at alle skal lese "norsk".

Er det slik med wpml at man selv oversetter ord for ord, tekst for tekst slik at det ikke blir noe slik «Google translate» galskap? Er det enkelt å oversette menyer og alt som er front end også?
 

Mettemette

New Member
Er det bedre å lage en egen side på .com ved oversettelse til engelsk eller å lage /en etter domene? WPML oppretter /en automatisk, tror jeg?
 
Topp