Float right vises forskjellig i forskj. nettlesere

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vil ha kontaktinfo på nettsiden min og vil ha dette til høyre for logoen som er en del av header-div`en. Dette skal være ren tekst som inneholder telefonnummer og epostadresse.

Jeg prøvde å legge inn denne teksten i header.php og brukte css til å bestemme posisjoneringen, men det blir ikke helt korrekt. I noen nettlesere legger teksten seg altfor langt til venstre. Dette kan selvfølgelig skyldes css-biten, men jeg har gjort dette på et par andre nettsider og der har det fungert veldig bra. Da har jeg lagt inn en ny div inni widget`en til logoen og dermed er det bare å bruke margin-left/right og top/bottom for å plassere den riktig.

Kan det være at jeg har plassert dette på galt sted i header.php eller skyldes dette kun css?

Dette var css`en jeg brukte:

#kontakt {
float: right;
font-family: 'Yanone Kaffeesatz';
font-size: 18px;
letter-spacing: 1px;
margin-right: 145px;
margin-top: 35px;
}

Vil ikke ut med URL nå, pga at denne siden er langt fra ferdig.
 

hansson

Langveisfarende
Vanskelig å si hva som er for langt til venstre, men hvis du vil ha infoen kant-i-kant mot høyre har du for mye margin-right. Float right skal jo gjøre at div-en ligger ute i høyre kant.

Det er ofte litt problemer med float:right fordi det ofte fører til at elementet flyter ut av div-en det ligger inne i, så da må du prøve med en clearfix (google det så finner du mange varianter) for å få div-en til å omkranse hele det flytende elementet.

Ellers kan du lett kutte float:right og bruke position:relative eller absolute og top:35px og right:145px (evt. left:xxx px). funker alltid bra.
 
Topp