Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flyreise.no til salgs

Status
Stengt for ytterligere svar.

gano

Medlem
Kan være interessert i å selge flyreise.no om det rette budet dukker opp. Har ikke fått brukt mer enn 5-10 timer per år i de siste 2 eller 3 årene på nettstedet.

Er veldig usikker på hva domenet med innhold er verd, men at det er verd mer enn inntektene for 2008 er jeg overbevist om.

Inntektene fra nettstedets affilliateprogram de siste årene:
2007: 39.192,-
2008: 80.720,-
2009: 59.374,-
2010: 48.065,-
2011: 42.273,-
2012: 16.225,- (Frem til i dag)

Jeg kan nås på gaute (a) nordvik . eu

Om noen med erfaring fra domene- eller nettstedssalg ønsker å sende meg en pm eller mail på hva de minimum ville forlangt for nettstedet, så hadde det vært supert.
 
Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
Hvordan kan du så skråsikkert anslå at verdien tilsvarer inntekt for 4 år siden, men ikke for 1-2 år siden? Bra domene forresten :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Når du sier du er "overbevist" at domenet er verdt over 80K, som du skriver, så høres det ganske skråsikkert ut. Synes det er du som selger som plikter å fortelle hvorfor du synes domenet og nettstedet er verdt OVER 80K, ikke jeg som evt. kjøper som må begrunne hvorfor jeg ikke mener det er så mye verdt.
 

gano

Medlem
For salg av selskaper innen visse forretningsområder er det ofte normalt å gange årsresultat med 10. Om flyreise.no var i et eget selskap kunne tigangen kanskje være en naturlig måte å nærme seg verdien på for mange.

Flyreise.no har heller ingen vesentlige kostnader å snakke om, i øyeblikket kun noen få timer i året med egeninnsats samt noen små kosntader i forbindelse med domeneavgift og webhotell.

Ved verdsetting av nettsteder har jeg fått inntrykk av at man er mer forsiktig i verdsettelsen med mindre det er åpenlyst at et nettsted har et enormt potensiale. Om man da ganger årsresultat med 3 -5 ganger, så er man forsiktig. Men nettstedets potensiale slik jeg ser det kan være helt ulikt det potensiale en kjøper ser. Det er også andre gode egenskaper ved nettstedet som gir det verdi utover rene inntekter til dette nettstedet – en potensiell kjøper vil ofte se disse.

Jeg har en god følelse på at domenet er verd mer enn 80.000. Jeg dro frem året med de inntektene, slik at jeg ikke ville få bud på under det.

Du synes tydeligvis at 80.000 er alt for mye. Om det var ditt nettsted, hva ville din minimumspris vært?
 

NilsF

Medlem
Hva var årsaken til at inntektene doblet seg fra 2007 til 2008, for så å falle tilbake. Har det blitt benyttet AdWords eller annen annonsering enkelte år for å drive trafikk inn til siden, og hvor mye har det kostet årlig? Og jobbet du veldig mange timer med nettsiden og oppdatering med nye artikler etc. i 2008?
 

gano

Medlem
Hva var årsaken til at inntektene doblet seg fra 2007 til 2008, for så å falle tilbake. Har det blitt benyttet AdWords eller annen annonsering enkelte år for å drive trafikk inn til siden, og hvor mye har det kostet årlig? Og jobbet du veldig mange timer med nettsiden og oppdatering med nye artikler etc. i 2008?

Det kan jeg ikke minnes, men det kan være at jeg da tok i bruk Travellink som hovedannonsør - de fungerte meget bra på nettstedet. Når de forvant fra Tradedoubler har jeg benyttet andre alternative annonsører. Har ikke brukt Adwords eller andre lignende tjenester for å drive trafikk til siden. Trafikken kommer i hovdsak fra organiske søk (vel 88% siste måneder).

Brukte ikke noe særlig mye mer tid på nettstedet i 2008 enn jeg har gjort de siste årene.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Er det kun domenet som selges ettersom du har lagt det til salgs under "Domene-handel" og ikke under "Nettsider"?
 

metallian

Medlem
Solgte nettopp et større nettsted, litt annen type og mer nisjepreget men mtp hva vi fikk for det kontra inntjening siste årene vil jeg si en minstepris på 80 000 virker å være veldig kurant og absolutt ikke noe å sette spørsmålstegn ved.
 

gano

Medlem
Solgte nettopp et større nettsted, litt annen type og mer nisjepreget men mtp hva vi fikk for det kontra inntjening siste årene vil jeg si en minstepris på 80 000 virker å være veldig kurant og absolutt ikke noe å sette spørsmålstegn ved.

Nå ble denne tråden litt vel fokusert på 80.000 - sikkert min feil. Jeg hadde egentlig sett for meg en høyere salgssum. Fikk en pm tidligere i dag om jeg trengte heller litt hjelp til å tjene penger på siden enn å selge den. Svaret er nok ja til det om 80.000 blir høyeste bud.
 

CB-Web

Medlem
Synes ikke prisen er noe å klage på for en slik side nei.. Lykke til :)

Ot: Same as you Bjørn ;) Men lykke til!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp