Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte artikler til nytt nettsted, unngå duplicate content

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har et nettsted som endelig er truffet hardt av Googles SEO oppdateringer, har tidligere (i sommer) fått melding om at det er mange unaturlige innlenker til nettstedet, men det skjedde ikke noe negativt før i slutten av nov.

Og istedenfor å starte å finne ut av hvilke innlenker som ikke er naturlige skal jeg flytte alt av artikler over på nytt domene og starte på nytt med blanke ark og farvestifter tell. Det blir spennende å se hva slags effekt det gir, vi snakker om rundt 1500 artikler her, masse bra artikler.

Så jeg har slettet artiklene fra nettstedet, spørsmålet er hvor lenge jeg skal vente med å legge inn artiklene på det nye nettstedet for å unngå duplicatetrøbbel. Er det noen her som har testet ut dette?

Verdien for meg hvis jeg får det til å fungere kan ligge på alt fra 20000/mnd og oppover så jeg vil gjøre dette riktig og gode tips er ekstremt velkomne.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Selv har jeg brukt disavow tool og har fjernet mange dårlige linker. Vet ikke hvor lang tid det tar før det funker, "several weeks" i følge Google.

Spesielt om domenet er av en viss alder, tror jeg dette er bedre enn å starte på nytt. Har lest flere som har fjernet linker, søkt Google om pent vær og fått beskjed om at den manuelle straffen blir fjernet. 10-14 dager senere fikk de fleste rankingen tilbake.

Men det store spørsmålet er jo hvorfor du ikke reagerte da du fikk meldingen, om du tjente 20.000 + på denne nettsiden pr mnd. ;)
 

Morph

Svart belte i snoking
Så et slik prosjekt for ikke så alt for lenge siden. Så lenge du fjerner det gamle nettstedet fullstendig (ikke bare noindex), virker det som det går fint.

Litt usikker på hvilken praksis som er best, men jeg ville i hvert fall ventet til det ikke lenger er indekserte plasseringer i Google på det forrige domene du brukte. Hold oss gjerne oppdatert!
 

zapotek

Medlem
Helsikke er jo selvsagt om det finnes mange andre kopier av innholdet rundt om på nettet. Da blir dine - en gang unike artikler - duplikater av duplikatet!
 

Tonny Kluften

Administrator
Selv har jeg brukt disavow tool og har fjernet mange dårlige linker. Vet ikke hvor lang tid det tar før det funker, "several weeks" i følge Google.

Disavow ja, men jeg har desverre ikke tid til å gå igjennom 10000+ lenker manuelt.

Men det store spørsmålet er jo hvorfor du ikke reagerte da du fikk meldingen, om du tjente 20.000 + på denne nettsiden pr mnd. ;)

Fordi jeg ikke reparerer ting som fungerer.

Helsikke er jo selvsagt om det finnes mange andre kopier av innholdet rundt om på nettet. Da blir dine - en gang unike artikler - duplikater av duplikatet!

Det hadde vært kjedelig ja.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Med disavow kan du jo skrive èn linje med kode som da vil eksludere alle linker fra ett domene. Som regel har man vel en god del linker fra samme domene? Så man trenger ikke skrive inn alt manuelt.

Ang å reparere ting som fungerer, så visste du jo at det kom til å skje noe når du fikk melding? Det må jo være det sikreste tegnet man får på at Google før eller siden kommer til å straffe deg.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg vet ikke presis hvilke lenker Google syns er slemme. Linkingen er så mangfoldig at det blir bare tipping, og da, hvis man legger inn linker ved hjelp av disavow er det underforstått at man mener at sidene linkene kommer fra ikke opptrer korrekt. Hva da når man har kjøpt tekstannonser, Google kan regne det som å kjøpe lenker og straffe siden lenken kommer fra. Det er dårlig gjort mot webmasterne der du har kjøpt annonse å angi dem når de ikke har solgt lenker, de har kanskje bare solgt annonseplass. Det kan få store følger for andre nettsteder å bruke disavow.

Det er kun alderen på nettstedet og muligens det zapotek sier om kopiering som vil ha noe å si her så jeg har ikke mye å tape på å bytte domene.

På den annen side kan jeg jo be Google om å se bort fra alt som heter innlenker uten å disavowe noen lenker.
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, hvis du ikke har tydelig "spamlinker", kan det nok være vrient ja.

Jeg har lest en del om Penguin og Disavow i det siste, men har aldri lest at man kan skade de nettsidene man ignorerer linker fra. Har du kilde på dette? Hadde vært interessant å lese litt mer om det.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det skjønte jeg ikke helt?

Men du må gå inn i Webmaster Tools og hente ut linkene der. Så legger du alle linkene du vil fjerne i en egen tekstfil som du så laster opp til Google. Denne listen kan du endre etter behov, så hvis du oppdager flere slemme linker etterhvert, oppdaterer du bare denne listen også vil Google ignorere disse etterhvert som de får krabbet rundt og indeksert.
 

hansson

Langveisfarende
Etter å ha valgt domenet jeg ville sjekke kom jeg bare til en tom side med en advarsel og en "disavow-knapp". Tenkte at det kanskje skjedde noe automatisk der siden advarselen var type "tenk deg om før du gjør dette, det er en eksperimentell funksjon". Så jeg gikk ikke videre, det virket for meg som Google ville gjøre en automatisk vurdering av innlenkene mine og fjerne de som de mente ikke var bra. Det kunne skade sidens ranking, stod det. Var innlogga i webmaster tools da denne siden dukka opp.
 

zapotek

Medlem
Etter å ha valgt domenet jeg ville sjekke kom jeg bare til en tom side med en advarsel og en "disavow-knapp". Tenkte at det kanskje skjedde noe automatisk der siden advarselen var type "tenk deg om før du gjør dette, det er en eksperimentell funksjon". Så jeg gikk ikke videre, det virket for meg som Google ville gjøre en automatisk vurdering av innlenkene mine og fjerne de som de mente ikke var bra. Det kunne skade sidens ranking, stod det. Var innlogga i webmaster tools da denne siden dukka opp.

Ouch! Nå er er alle innlenkene dine slettet :eek::eek::eek:









Hehe neida.
 
Topp