Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte nettbutikk fra 24Nettbutikk til WooCommerce

Jens1986

Medlem
Hei,

Har en kamerat som vil flytte en nettbutikk fra 24Nettbutikk til WooCommerce.

Og siden hverken han eller jeg har gjort dette før, har vi noen spørsmål. Nettbutikken har ikke så mange produkter, og er ikke spesielt stor. Men den ranker bra for sin nisje, og har en del ordre daglig.

1) Hvordan bør dette gjøres i praksis - bør vi sette opp en egen WooCommerce først, legge inn alle produkter osv. (en kopi av hele siden), og når alt er ferdig bare peke domenet dit?

2) Hva er farene med tanke på SEO?

Per i dag er URL-strukturen slik:

Kategorier:
Produkter:
Å kopiere denne strukturen klarer vi i WooCommerce, vil det være det beste? Ideelt sett så skulle URLene sett litt annerledes ut - men vil det påvirke rankingen negativt om vi endrer dette?

Takk for alle svar :)
 

Tonny Kluften

Administrator
1. Ja, men ikke la butikken ligge åpen på nettet før den er ferdig. Bruk en maintainance plugin.

URLendring vil påvirke rangeringen, men hvis dere ikke har lenker inn til kategorier eller produkter, og ellers har en SEO vennlig navigasjon på nettstedet så vil rankingen komme tilbake. Dere kan også redirecte gamle urler 301 til nye urler, ihvertfall de dere har lenker inn til.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg ville satt opp som Tonny sier - du kan endre oppføringen i din hosts-fil slik at et domenenavn henviser til en annen IP enn DNS-serveren ville. Og ja: ha den skjult.
For å redirect riktig finnes det en plugin, Redirection (som noen på forumet her tipset meg om en gang for lenge siden).

Jeg ville utsette det å endre på oppbyggingen til etter du har gått over. Da er det enklere å avklare grunnen til endringer i besøkene.
 
Topp