Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte wordpress blogg til ny leverandør

webgrunder

New Member
Jeg har p.t. registrert .no domene hos One.com, og hoster et wordpressbasert blogg der. Jeg synes one.com har dårlig responstid nå som det begynner å bli flere lesere, og vurderer å flytte til en annen leverandør.

I den forbindelse, hvilken andre norske aktører vil dere anbefale? Og er det komplisert å overføre innholdet og domenet over? Kan man dele opp selve domene registreringen, og hoste et annet sted? Hvordan i så fall?

Takk for innspill.
 

SYSE

Medlem
Jeg har p.t. registrert .no domene hos One.com, og hoster et wordpressbasert blogg der. Jeg synes one.com har dårlig responstid nå som det begynner å bli flere lesere, og vurderer å flytte til en annen leverandør.

I den forbindelse, hvilken andre norske aktører vil dere anbefale? Og er det komplisert å overføre innholdet og domenet over? Kan man dele opp selve domene registreringen, og hoste et annet sted? Hvordan i så fall?

Takk for innspill.

Vi anbefaler oss! :) Vi elsker WordPress, og har mange spennende WP-nyheter på vei denne våren (medio april). Dessuten koster det kun 60,- for et helt år akkurat nå, dvs. vi spanderer webhotell og db det første året og du betaler bare 60,- for domenenavnet.
 

holte

Medlem
Wordpress er flott til å flyttes. I Wordpress er det en export fil I menyen. Laster du ned den kan du enkelt laste opp innholdet I hvilken som helst wordpress blog. For sikkerhets skyld ville jeg lagre det I widgetsene manuelt.

Jeg kan anbefale web10.nu som har et enkelt system for oppsett av wordpress. Proisp.no er også å vurdere. Domeneshop hvis du klarer og bruke ftp som FileZilla ol. Der må du nemlig laste opp wordpress I en egen mappe, men domeneshop er utmerket. Disse har eget system for flytting av domenet og det er ganske enkelt.

Jeg er forøvrig behjelpelig med å flytte alt for en billig penge, men det er nok enklere enn du tror:)
 

SYSE

Medlem
Wordpress er flott til å flyttes. I Wordpress er det en export fil I menyen. Laster du ned den kan du enkelt laste opp innholdet I hvilken som helst wordpress blog. For sikkerhets skyld ville jeg lagre det I widgetsene manuelt.

Jeg kan anbefale web10.nu som har et enkelt system for oppsett av wordpress. Proisp.no er også å vurdere. Domeneshop hvis du klarer og bruke ftp som FileZilla ol. Der må du nemlig laste opp wordpress I en egen mappe, men domeneshop er utmerket. Disse har eget system for flytting av domenet og det er ganske enkelt.

Jeg er forøvrig behjelpelig med å flytte alt for en billig penge, men det er nok enklere enn du tror:)

Det glemte jeg å si; vi flytter dessuten nettstedet for deg :)
 

cruzader

Medlem
Jeg kan anbefale web10.nu
For the love of god... dont do it!!

Er sikkert ikke engang et år siden sist jeg fikk en fortviler henvendelse fra noen som mistet hele nettsiden sin, den ENE disken på web10 noden han var på døde og verken de eller han hadde backup.
Nå skulle han naturligvis hatt backup, men at web10 kjører noder med enkeltdisker uten noe form for backup/redudans.... De burde vært bannlyst fra bransjen...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg flyttet akkurat et oppsett med cpanel's file manager (lag zipfil) og phpmyadmin (db export). Samme domene, bare annen server.

Lagde en zipfil med hele installasjonen, lastet ned, lastet opp, pakket ut.
Lagde ny database, importerte alle tabeller og info fra den gamle.
Oppdaterte wp-admin.php til å bruke den nye databasen.

Viste seg at det var et problem med utf8... det kjappeste var å rette det som var feil i denne omgangen, men jeg forstår ikke helt hva jeg har oversett; må være noe med databasen.
 
Topp