Kjapp og trygg hosting for Wordpress

forandre URL i WP??

ElinN

Medlem
Noen som vet hvordan jeg forandrer URL i wordpress??:confused:
JEg skla ikke flytte nettsted eller bytte navn jeg ønsker bare å ha www.foran navnet i url"vinduet"(eller hva det nå heter)
Det ser slik ut nå NAVN.NO mens jeg ønsker det slik som dette NAVN.NO

Noen som vet?
 

ElinN

Medlem
kom helt feil opp dette, altså det ser slik ut nå (uten mellom rom)h t t p : / / n a v n . n o
Mens jeg ønsker det slik h t t p : / / w w w. n a v n. n o
 

ElinN

Medlem
nej det er jo ikke superviktig jeg synes bare det ser finere ut :) jeg forandret det under innstillinger som "typisk" forklarte. gik veldig greit :)
Tusen takk allesammen :)
 
Det enkleste er kanskje å fikse dettee i cpanel (admin-panelet for webhotellet ditt), se under overskrifta "Domains".

Mulig at dette blir litt teknisk. "www.dome...." og uten "dome.." er du forskjellige domener i domener i øynene til søkemotorer. For at google skal forstå at det er samme ville jeg anbefale deg å gjøre dette i gjerne i kontrollpanelet for du kan sende domenet du ikke ønsker videre til det andre med koden "301 permanent" videresending.

Du kan gjøre det samme i htaccess som "adiabatisk" sier.

Håper du får dette til.
 

ElinN

Medlem
Mulig at dette blir litt teknisk. "www.dome...." og uten "dome.." er du forskjellige domener i domener i øynene til søkemotorer. For at google skal forstå at det er samme ville jeg anbefale deg å gjøre dette i gjerne i kontrollpanelet for du kan sende domenet du ikke ønsker videre til det andre med koden "301 permanent" videresending.

Du kan gjøre det samme i htaccess som "adiabatisk" sier.

Håper du får dette til.


Ja dette skjønte jeg ikke så mye av...ble nok litt for teknisk for meg. :eek: (jeg er utrolig dårlig på alt dette, derfor sååå glad for at jeg fant dette forumet! ) :p
 
Topp