Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fornøyd med annonsering på Facebook?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har testet annonsering på Facebook litt og lurer på om jeg gjør noe alvorlig galt for det fungerer ikke i det hele tatt.

Har nå en annonse der ang forbrukslån. Denne går til en underside på nettsiden min hvor jeg har skrevet litt om betingelser for lånet, rente, lånebeløp etc...

Har til nå hatt 267 372 visninger og 88 klikk men ikke ett eneste lead.

Er det meg som er kravstor? Burde jeg forvente mer enn dette? Burde jeg sendt folk til en helt egen landingsside?

Har tidligere prøvd et par andre annonser der, men tror faktisk ikke jeg har hatt så mye som ett lead pga disse. :(
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Med 88 klikk og ingen leads må det jo være noe som ikke stemmer helt med landingssiden du sender dem til.
 
Alle Facebook ads jeg har vært borti til nå konverterer veldig dårlig. Så er ikke overrasket om det er tilfelle for deg også. Viktig å legge til at du må ha en form for call to action på sidene dine for at folk i det hele tatt skal velge å ta det gjennom deg.
 
rimeligforbrukslån likte jeg godt. når det gjelder finndittkredittkort, er det lett for at du mister kunder ved at de trykker på google adsensereklamen din, og dermed får du bare noen titallskroner fremfor noen hundre.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Likte også rimeligforbrukslån. Tror faktisk den vil konvertere bra dersom du får inn en dame med norske sedler i hendene :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, jeg har igrunn lurt på å droppe adsense både i sidebar og over artiklene siden disse får svært få klikk.

Når det gjelder bilde på den andre siden, syntes jeg det er vanskelig å finne det "rette" bildet. Men jeg tenkte at dette kunne passe bra, spesielt siden hun har en gul genser. :)
 

Ole Avranden

utvandret
Klart du får det bedre Dag. Ikke nødvendigvis teknisk bedre, men du får til et mer troverdig bilde enn den type stockphoto som er brukt her.

Fyr opp kameraet og knips i vei.
 
au9g6b.png

sånn?
 
Topp