Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fornuftig pris på oppdatering fra Joomla 1.7.0 til 2.5.0?

Jeg har fått installert min webside på Joomla 1.7.0 nå for noen måneder siden, og har spurt leverandøren om pris for å oppgradere til nyeste versjon. De beregner at det vil ta 40 timer å gjøre en slik oppgradering?

Jeg synest dette høres mye ut? Er det noen som har en formening om saken? Er det vanskeligere å oppdatere siden fordi en del funksjoner er spesialtilpasset? Isåfall blir det vel bare krøll om jeg gjør det selv?

Dersom noen ønsker oppdraget, tar jeg gjerne imot anbud på dette. Men da er det en fordel at du har god peiling, da det siste jeg ønsker er et totalt sammenbrudd av portalen.

Alle innspill tas imot med takk!
 

river

Medlem
haha 40 timer den var god,

Jeg oppgraderte nettopp en av mine nettsider til J 2.5, alt var gjort på 30 min =)
 
Synes med andre ord dette høres nokså ufornuftig ut, så jeg skal etterspørre hva det egentlig er som de mener tar så lang tid!
Til "Bransje": Takk for ditt tilbud! Jeg tar evt kontakt igjen dersom jeg ikke kommer fram til en fornuftig avtale med levendøren!
Andre må gjerne også sende PM med pristilbud/-anslag på å ta seg av oppgraderingen!
 

metallian

Medlem
Jeg var tidligere med og drev en større nettside m/ forum basert på Joomla, vi hadde endel spsialmoduler etc og opplevde fler ganger at slike oppgraderinger tok mange timer...(40 hørtes dog voldsomt ut...)
 

Nutz

Med lem
-Kan være mange "plugins" som ikke er kompatible. -Hvis jobben også består av oppgradering av de også, så kan timene fort fly på.
 

Nutz

Med lem
Jo, det er mye man bør kunne klare på 40 timer..
-Men, fra 1.7 til 2.5 så er det plutselig mye dritt som ikke funker lenger. :)
Og vi vet hvor sykt avhengige noen er av NØYAKTIG den og den funksjonaliteten for å bli "happy", vi snakker tross alt om en alvorlig ansiktsoperasjon på hjertebarnet deres. :D
Har man gjort seg selv den bjørnetjenesten å sette inn "spesial-tags" i artikler som trigger ett eller annet Plugin kan resultatet bli grisete.
-Men er det plugins som er levende, og oppdateres av utvikler bør man ikke møte på så veldig mye "lugging" innholdsmessig.
 

Erlend

Medlem
Jo, det er mye man bør kunne klare på 40 timer..
-Men, fra 1.7 til 2.5 så er det plutselig mye dritt som ikke funker lenger. :)
Og vi vet hvor sykt avhengige noen er av NØYAKTIG den og den funksjonaliteten for å bli "happy", vi snakker tross alt om en alvorlig ansiktsoperasjon på hjertebarnet deres. :D
Har man gjort seg selv den bjørnetjenesten å sette inn "spesial-tags" i artikler som trigger ett eller annet Plugin kan resultatet bli grisete.
-Men er det plugins som er levende, og oppdateres av utvikler bør man ikke møte på så veldig mye "lugging" innholdsmessig.

Jeg tror likevel de hadde tjent på å gå over til Wordpress på lang sikt. Mulig Joomla har forbedret seg noe siden jeg prøvde det, men da var det ihvertfall knølete.
 
Topp