Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forsikringssvindel

Mobilkongen

New Member
Hva vil straffen være hvis Telenor finner ut jeg ødelegger min egen mobil for å få forsikringspengene? En kjenning av meg gjorde det samme med Netcom det ble oppdaga, men ble ikke politianmeldt. Ifølge de ble kun bilsvindel, hussvindel, båtsvindel etc anmeldt.

Alt er selvfølgelig helt hypotetisk.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tja. Du blir anmeldt. Forsikringssvindel gir vel fengselsstraff. Ubetinget. Det er jo svindel vettu. I tillegg blir du selvsagt bannlyst som kunde hos alle forsikringsselskaper og mobiloperatører. Blir sånn at du må ha forsikringen til bilen på kjerringa lzm.

For meg virker det veeeeldig teit å risikere dette for å spare ca 221 kr på en ny mobil. Hvor gammel er du egentlig?

14?
 

6Q6

Medlem
For meg virker det veeeeldig teit å risikere dette for å spare ca 221 kr på en ny mobil. Hvor gammel er du egentlig?

14?[/QUOTE]

Hva er det som er så galt med å være 14 egentlig? :cool:
 

Kassimaja

Geocacher
Kan du straffes for forsikringssvindel hvis du er 14 da?
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Kan du straffes for forsikringssvindel hvis du er 14 da?

Nja, kanskje ikke av offentlige myndigheter. Men at du får deg en lusing hjemme hos far i huset, det kan du nok være sikker på:)

Forøvrig er vel ikke alvorlighetsgraden så vanvittig på en mobilforsikring (som jeg forsåvidt heller ikke skjønner hvorfor noen skulle kjøpe i det hele tatt..) at man havner inn bak murene hvis man "mister" mobilen i sjøen.
 

Knut

Medlem
Det du oppnår er at vi andre må betale mere i forsikring. Ikke tenk tanken engang for å "spare" noen kroner.
Blit du tatt vil du blir svartelista hos alle operatørene og forsikringsselskapene i norge. DVS skandinavia da det for det meste er de samme overalt.
 

Ståle

Medlem
Bare litt på siden; Det er vel ikke lov å svarteliste noen, i den forstand at man har en liste, som flere firma deler på...?
 

Kassimaja

Geocacher
Bare litt på siden; Det er vel ikke lov å svarteliste noen, i den forstand at man har en liste, som flere firma deler på...?

Hæ???

Finnes det en lov mot å fortelle andre firma om personer som ikke gjør opp for seg eller forsøker å svindle meg? Om det står på en liste eller ikke spiller vell ingen rolle?
 

Ståle

Medlem
Er litt usikker, men vet det har blitt diskutert tidligere her inne, da det ble snakk om å lage en WF-svarteliste. Det ble det forøvrig ikke noe av.

Jeg kan se for meg at det kan bli litt problemer, i forhold til hvordan man skal avgjøre om en person skal svartelistes eller ikke. Hvem skal avgjøre dette? Etc. Men som sagt, er ikke 100%, så jeg spør, like mye som jeg synser. :)
 

Knut

Medlem
Det er vel ikke verre å ha en liste over svindlere enn det er å ha en liste over dårlige betalere egentlig.
 
Topp