Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forslag til hosting for fotonettside

allegretto

Medlem
Hei,
jeg holder på med å utvikle en fotonettside. Nettsiden skal være en kombinert foto- og turblogg, samt mulighet for kjøp/nedlasting av foto.
- Hvert foto som legges ut for salg vil bli gjort tilgjengelig for nedlasting i fire ulike størrelser(S,M,L,XL)
- Totalt bilder det ca 10-15MB for hvert bilde (pga fire størrelser for hver bilde).
- 20-40 bilder i uken.
Med andre ord vil det bli lagret ganske store mengder data etter hvert.. og jeg ser for meg opplasting på omtrent 500MB i uken (fordelt på 20-40 bilder).

Hvilken hosting vil dere anbefale?
Nettsiden er flerspråklig.. så jeg ser for meg at jeg ikke trenger å velg norsk hostingleverandør
.. ønsker å holde meg under 2000,- kroner i året for webhosting.


På forhånd takk for svar!
 

xdex

Medlem
Det du bør velge er noe du kan skalere, både opp og ned alt etter dine behov, og hvordan trafikk/diskplassen er i framtiden.

Det er flere som tilbyr slike tjenester, og i dag er det også veldig populært med cloud hosting, slik at du enkelt kan velge hvor mye datatrafikk, CPU etc du trenger.

Ta en titt på disse,

Cloud VPS server | PRO ISP
Hjem - Host1.no

Begge alternativene har servere som står i Norge (førstnevnte også i utland, vet ikke med Host1).
 

tyr897

Medlem
Jeg ville splittet det. Kjør hosting på hva du vil/trenger, og lagre dataene i skyen. Microsoft Azure, Amazon S3 eller noe lignende.

Melder du deg inn i BizSpark får du 30 GB gratis hos Microsoft, Amazon gir deg 5 GB gratis S3 første året.
 
Topp