Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fortak slettet, hvor lenge er .no domene operative?

KristianM

Medlem
En venn av meg har et fortak jeg har fått regga noen .no domener på...

Nå er foretaket hans slettet,fordi han skal opprette et NUF. Hvordan bør vi gjøre det med disse domenene?

Nå står di registrert på et sletta foratak...!
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
Domenene dine blir nok ikke slettet på en god stund, og før det eventuelt skjer vil det sendes ut varsler om det fra Norids side, men du bør få domenet overført til det nye firmaet til kameraten din, eventuelt et annet. Hva med å opprette et enkeltpersonforetak og ha de på eget org. nr?

Det er forøvrig bare å få registraren din til å ordne overføringen. Dette er en vanlig prosess de kjenner godt til, men du må skrive under en ny egenerklæring for domenet, samt at en eierskifteerklæring også må underskrives.

Jeg vet ikke hvilken registrar du bruker, men hos Domeneshop f.eks. er denne prosessen gratis, og ganske ryddig. Du bestiller bare eierskiftet på hjemmesidene deres, deretter genererer Domeneshop automatisk de to skjemaene som må til for å få prosessen igjennom.

Se mer info her:
Spørsmål og svar
Norid: Overføre domene
 
Sist redigert:

KristianM

Medlem
Da jeg er under 18, får jeg ikke registrert noe foretak....

NUFet hans er oppe innen en måned, så da går nok det bra :)

Bruker Domeneshop ja, og vet de er greie på sånt ;)
 

twiztar

Medlem
Du har alt fra 1-6 måneder på det, rett og slett fordi du er uheldig med tidspunktet.

NORID er på vei over til et EPP-basert system og planlegger en storstilt opprydning i databasen. Jeg kan ikke garantere noe, men det antar det er ganske sannsynlig at de tar en kryssjekk mot brreg av alle organisasjoner.

Ifølge Norid: Draupne time schedule skal det allerede ha skjedd, men det kommer nok til å bli en til rett før overgangen.
 
Topp