Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forum

Travellingman

Nettgrunder
@stigolsen jeg var i samme båt som deg for under et år siden, var forbanna klar over at diskusjon.no har monopol på forum i Norge innom mange områder! Men folk her sier vi ikke skal ta opp kampen mot de?! Pisspreik! Gjør som du vil! Feiler du? Javel, så har du en rikere erfaring å ta med deg videre til neste idè!

Startet du opp eget forum? I såfall hvordan har det så gått med det?
 

kaieivindm

Member
Startet du opp eget forum? I såfall hvordan har det så gått med det?

Ja, jeg startet opp eget forum. Og det har gått greit nok, ikke mange medlemmer, men har brukt lang tid på å få ting som jeg vil, design på plass, verktøy i backend, skikkelig host, osv osv.

Det er beintøft, ingen har sagt noe annet! Men jeg har lært veldig mye, jeg har kost meg, og driver det som et skikkelig hobbyprosjekt! Har ingen planer om å tjene penger på det nå uansett. Men jeg har en del andre idèer som skal linke inn fra andre kanter som gjør at det kan ha stort potensial.

Tok en 6-8mnd før brukere startet å komme inn, og jeg har skaffet meg noen å kjøre litt samarbeid med!

Så alt er mulig, og ingen vits å gi seg med noe du kanskje vil like fordi noen her inne sier det er umulig!
 

Jens1986

Medlem
Jeg startet et forum for to år siden, link i signatur. Falske brukere og mye artikler må til i starten. Nå, etter to år er det 4000 innlegg og 500 registrerte medlemmer. Har vært mye jobb, og gir ikke allverden avkastning. Med mindre det er noe du virkelig brenner for, og det ikke finnes noe forum i samme nisje hadde jeg lagt det dødt.

Selv om det har vært mye jobb går alt av seg selv nå og rangerer stadig bedre i Google og har 170-200 hits om dagen, flest fra Google. Det fine er jo at man bygger seg opp et nettsted som rangerer bra og man får en epostliste dersom det viser seg at det kommer noen produkter man kan selge i fremtiden.
 

kaieivindm

Member
Jeg er fortsatt sterkt uenig i bruken av falske brukere! Men ser at her inne er det meget akseptabelt og mye brukt. Det er vel og bra, men velger selv å avstå fra det.

Selv har jeg valgt innhold og partnersamarbeid + utkikk i stedet. Det har fungert for min del.
Så finnes mange måter å gjøre dette på.

Selv har jeg bare 30-50 hits per dag, men aktive brukere. Ligger på rett i overkant av 1000 poster.
Selve forumet har bare vært aktivt de siste 4-5 månedene. Tiden før har gått til oppsett, design, utvikling osv.

Mitt største trekkplaster er å kjøre konkurranser, og facebook deling.
 

stigolsen

Member
Jeg har ressurser, brukerinnhold og content-løsninger som er unike for målgruppen. Det er mitt kort. Finnes det gode bøker om forumdrift? Stig
 
Topp