Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forumet endelig tilbake

Knut

Medlem
Spør de hos Leaseweb om de kan se på saken? Hadde ett tilsvarende problem og de fiksa saken, gratis. Vet ikke hva som var galt, men det ble ihvertfall retta. .)
 

hansvh

Medlem
Traceroute er et verktøy for å finne hvilken vei dine ip-pakker tar gjennom nettet.

Måten dette blir gjort på er å sende PING-pakker med stadig høyere TTL(time to live) og se på svaret man får tilbake på alle mellom-rutere helt til målet er nådd.

I M$-miljøer er kommandoen "traceroute hest.no" og under *nix "traceroute6 hest.no".

Svaret du får tilbake inneholder informasjon om alle rutere pakken din må gjennom for å nå målet sitt, samt informasjon om hvor raskt disse svarte.

Grunnen til at Leaseweb spør om dette er trolig for å finne ut hvor pakken din blir borte på veien til deres server.

Hva de mener med to-veis vet jeg ikke. Kanskje at du vil du skal traceroute fra din PC mot serveren og fra serveren mot din PC og gi dem begge loggene.

Jeg ser at det er en meget god artikkel om dette på Wikipedia. Kikk på traceroute - Wikipedia, the free encyclopedia hvis jeg formulerte meg klønete.
 
Sist redigert:

Keanu

Geek
For å kjøre traceroute i Windows, brukes tracert (om jeg ikke husker skammelig feil).
Siden det sikkert er mest interessant å sjekke hvor pakkene blir borte for de som faktisk har problemer, så vil jeg anbefale alle som oppdager forumet går treigt å gjøre "tracert www.webforumet.no" og poste loggen her, om det er noe interessant (om du får tapte pakker).
Om Kenneth ikke har problemer, så er det lite vits i å trace fra han.
 

Knut

Medlem
Tviler litt på at det vil hjelpe da det ikke er ett problem å komme til domenet. Det som er problemet er å komme fra post til post noen ganger. Ihvertfall for meg.
 
Topp