Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Foto hjemmeside

neXon

Medlem
Har en kunde som tidligere har brukt Frontpage, og har lite/moderat kunnskap om hjemmeside.

Han er hobby fotograf og ønsker å lage en hjemmeside for presentasjon av bilder, enklest mulig.

Hvilke program / nettløsning er best for han? Noen tips?
 

orjan

Medlem
Hei,

Jeg ville, "som vanlig", gått for Wordpress og et "foto-tema", for eksempel dette: Photoblog

Ellers finner det mange flotte temaer (themes) som er beregnet for fotografer. Innstikk som NextGEN gallery gjør også at han kan vise bildene sine på en delikat måte.
 

hansvh

Medlem
Jeg har laget et system for mine bilder som fungerer på denne måten:

Jeg har en mountet katalog på min PC hvor jeg legger bilder jeg tar. For Windows-brukere vil det typisk se ut som en egen stasjonsbokstav(X:\). Dette er et engangsoppsett og alt brukeren trenger å gjøre er å lagre bilder i den katalogen.

- Innholdsfortegnelse med thumbnails, RSS-feed, sitemap.xml, EXIF-ekstrahering, bildenavn som overskrift, slideshow mm. blir generert automatisk.
- Siden validerer CSS og XHTML 1.0 Strict og serverer UTF-8 over application/xhtml+xml
- Siden benytter link rel for alternativ navigering (next, previous, index osv)
- Ingen database i bunn. Kun en katalog med bilder.

Et minus med dagens implementering er at jeg har kun tenkt på mine behov og ser derfor kanskje rar ut med andre oppløsninger på bildene enn de jeg bruker. Siden er såpass streng på standarder at den trolig bare fungerer i gode nettlesere som Opera og Firefox.

Siden du sier kunde antar jeg det er penger involvert. Kunne du/dere være interessert i et slikt system?

Se hvordan jeg har løst det på HVH Foto
 
Sist redigert:
Topp