Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fotoside

Fredrik

Medlem
Da har jeg nettopp laget en ny side. Har fått dårlige tilbakemeldinger på den så tenkte høre hva dere mener. MERK: Logoen er kun en dummy og jeg har heller ikke gått gjennom farger 100%. I tillegg er bildet på forsiden det første jeg fant på sxc som jeg bare photoshoppet.

Men uansett - Si hva du syns!
 

Vedlegg

  • reklamefotograforg copy.jpg
    reklamefotograforg copy.jpg
    79,9 KB · Sett: 73

Anders

Medlem
Nå fikk jeg et negativt ryktepoeng for mitt forrige innlegg. Dette synes jeg var feil da jeg bare påpekte noe av teksten som stod på siden. Mitt poeng med dette er at faktisk det som står i klartekst kan påvirke de som vurderer siden, om de vil eller ei.

Selv synes jeg siden av OK, men noe kjedelig og ingen innovative løsninger som fikk meg til å heve øyenbrynene. Det kan være at det er grunnet at det er et bilde.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Ville hatt overskriftene en annen farge, slik at de kom litt bedre frem.

Og jeg tror vi ville fått mye bedre helhet fra siden om den hadde vært ferdigkodet en kun ved et bilde. Tror den vil gjøre seg bedre i html for å si det slik ;)
 

Keanu

Geek
Selv tror synes jeg det er litt lite kontrast på siden, og hele siden fremstår som litt grå og "flytende". Kan være lurt å prøve med litt lysere hvitfarge på tekst som er hvit, og mørkere på mørk tekst.

Dessuten synes jeg bildet som er "live" på kamera.no er bedre stylet enn templaten ovenfor. Hovedsaklig fordi bildet der har et grått omriss, som ser litt unaturlig ut. Kan være verdt å prøve hvitt omriss, eller ha kun skyggelegging. Med det siste mener jeg slik det er på kamera.no, men uten hvit margin/padding rundt.
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Ok utgangspkt, men er enig med Keanu i at det kan sprites opp litt. Sleng inn en hvit contentboks i midten så heller grånyansene kommer rundt boksen og innholdet er litt mer "se her!". Ikke den beste forklaringen i 2010, men poenget var altså at det kan sprites opp litt mer med noe hvitt og ikke bare grått.
 

selbekk

Medlem
Noen kommentarer:
- "les mer" linker er like lite hipt på internett for tiden som tabellayout. Også tror jeg du burde nøye deg med én knapp
- "søk"-knappen din så litt.. upassende ut. Gled ikke inn i resten av designet.
- Linkene i navigasjonen er omtrent usynlige, spesielt for folk med svakt syn. MYE sterkere kontrast.
- Jeg vet ikke om jeg liker gråfargen du har som bakgrunn. Synes den gjør ting litt vel kjedelig for en fotograf.
- fotoløsninger skrives i ett ord - og fotoløsninger er ikke et spesielt godt ord (synes jeg da)
- Pilene rundt "fotoløsninger"-teksten din så ikke så veldig bra ut. Anbefaler at du tar vekk enten begge eller den til høyre.
- layoutmessig: veldig bra.

Som du ser, er det bare detaljene som mangler slik jeg ser det. En løsning på hovedblokken på siden din, er å bytte ut bilde / tekst jevnlig med jquery eller noe i den dur.

lykke til :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Når det gjelder bildet selv, så kan den gjerne gjøres om til et bilde som passer mer til budskapet: ReklameFotografen. Det bildet som ble brukt nå passer bedre til "LandskapFotografen" (så: ta et bilde av fotografen i action der han knipser et produkt).

Videre hadde jeg brukt lorem ipsum, ikke "diverse tull" ;)
 

Fredrik

Medlem
Søk ble implementert grunnet at jeg har ønske om å bruke samme design på flere konsepter som hører litt sammen.

Hva gjelder bilder / tekst så er disse kun dummys foreløpig.

Men hva gjelder fotograf så blir det ikke noe av allikevel. Fotografen ville bruke animerte gifer på forside. Så skulle plutselig alt være flash fordi det skjer jo ingenting på vanlige nettsider. Så forklarte jeg hvordan google ser på flash. Svaret var: hva har google med nett å gjøre. Da viste jeg analyticskontoen min. Jaha, men da skulle siden bare være et galleri plutselig uten noen tekst. Og brun bakgrunn.

Da takket jeg for meg og sa at han dessverre må lage dette selv. Dagen etter spurte han om ikke ditten og datten. Jeg svarte bare: lag det selv eller finn noen andre.

Men takk så langt for tbm. Siden blir brukt uansett på andre prosjekter bare ikke foto.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Uff ja - litt leit at du tapte noen timer der Fredrik, men bedre å kutte det vekk nå enn å bruke sykt med tid... Noen kunder trenger man ikke ha.

Angående ClientsFromHell (ok, offtopic, beklager), så var det en historie (2010-02-12) angående en e-commerce side der kunden ville få vekk login-area. Det går faktisk veldig bra å selge uten login-area - kanskje noe for DesignerFromHell? :p
 
Topp