Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fra Plesk til Cpanel?

Speca

Medlem
Jeg skal muligens være med på en migrering på dette neste helg. Noen som har erfaring på hvordan man gjør det her inne, så hadde det vært veldig flott med noen tips og kanskje noen hjemmemekka scripts som fungerer bra! Også hva man absolutt ikke bør gjøre...

Dette gjelder på en server hvor alle kundene til denne hosten skal flyttes fra Plesk til Cpanel.
 

xdex

Medlem
Tror du må fortelle oss litt mer. Jeg bruker plesk til mine felles-servere og cpanel på enkle domener, fordi det er lettest (vet mange også bruker cpanel til å administrere flere domener etc)

Skal du bytte leverandør? kan leverandøren hjelpe deg? hva er det som skal overføres? domener, databser og alt sammen? eller snakker vi om ett domene og en database? det finnes nesten uendelig med kombinasjoner.

Det finnes ikke noe "hjemme mekka script" som liksom skal gjøre all jobben, det er derfor man begynner med noe som funker, fordi man skal holde på det. Jeg gikk fra cpanel til plesk (altså, andre veien) for noen år siden. Man må nok til med endel manuelt arbeid uansett, var i hvert fall ingen løsning på dette den gang.

Men dersom du forsatt skal bruke samme host (ISP) kan du snakke med de, og høre om de har en løsning for dette.
 

Host1

Medlem
cPanel har innebygde flytteverktøy i WHM, blant annet med støtte for flytting fra Plesk. Såvidt jeg vet skal dette fungere rimelig greit.
 

Host1

Medlem
Logg inn på WHM, gå så på "Copy multiple accounts/packages from another server". Plesk er en av valgene under servertype der.
 

Speca

Medlem
Skal du bytte leverandør? kan leverandøren hjelpe deg? hva er det som skal overføres? domener, databser og alt sammen? eller snakker vi om ett domene og en database? det finnes nesten uendelig med kombinasjoner.

Men dersom du forsatt skal bruke samme host (ISP) kan du snakke med de, og høre om de har en løsning for dette.

Det har ingenting med meg som privatbruker å gjøre, annet enn at jeg har konto hos de. Det er en host som skal bytte fra Plesk til Cpanel, og den migreringen skal jeg muligens være med på. Så dermed skal absolutt alt flyttes, siden brukerene skal bli så lite berørt som overhodet mulig.
 
Topp