Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fra tekstlink til adsense, TD, euroads?

Har lest litt på dyplenking, og så vidt jeg har skjønt kan det feks være at du har en tekst der du har lagt inn linker. Feks når jeg skriver en artikkel om Farah-saken kan jeg legge inn en link til en artikkel i VG eller Dagbladet. Det er dette som er dyplinking, ikke sant? Det jeg da ikke tar helt, hvordan kan man benytte dyplenking i en tekst for så å få provisjon av salg, sånn som du får om en person klikker seg inn på feks MPX og kjøper noe der? Må ikke folk gå via banneren eller hva enn for annonse man har oppe? Linker man da fra teksten, bort til denne, også blir man overført til den annonsen skulle gjelde?

Er det forresten lov å lage en link i en tekst som leder til en adsense-annonse, og at du da får betalt for klikk? Leste regelverket til google, men trur kanskje jeg leste litt fort. Kan ikke huske om det stod noe om dette.
 

picxx

Well-Known Member
Dyplenking er at du linker direkte til et produkt hos en annonsoer(en underside), og ikke til landingssiden til annonsoren. Har ikke noe med Vg og dagbladet aa gjoere.
 

Ståle

Medlem
Stemmer det picxx skriver. Kan du forklare litt hva du mener med å linke til adsense. Tenker du å ha en side kun med adsense på, for å så link til den? Hvis så er tilfelle så er svaret nei. Du kan ikke ha adseense på en side uten innhold.
 
Ah, tog an. Tænk ju.

Edit: nei var ikke det jeg mente, mente at du gjør om et random ord i teksten du skriver til link, og den linken peker til adsense. De klikker uten at de veit det, so to speak. Men det er vel ikke lov, ser det ut som..
 

Ståle

Medlem
Ikke lov, og heller ikke mulig. :) Men du kan benytte link units.
 
Topp