Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Frakt eller fraktfri utsendelse. Hvor viktig er det for kunden?

Stoppet

Banned
Men varekjøp med en verdi på kroner 300,- eller mindre inklusive frakt er der ikke angrerett på. Så varekjøpene som ikke er de mest innbringende i kroner, er da heller ikke de man evt. vil ha mest arbeid med i denne sammenheng? Og fraktkostnaden ved retur er jo vanligvis økende jo større varekjøpet er. Da vil man kanskje også være litt forsiktig for å "testbestille?

Erfaringer, eller innspill på dette?
 

UN 1950

Member
Denne varekjøpverdien på kr 300,- må vel være gamle regler?
Eller har du noen linker?

I tilfelle hadde det vært godt nytt for min del, men tror ikke det gjelder etter de nye reglene kom i 2014. Det er nesten horribelt enkelte av de rettigheter forbruker har nå gjennom netthandel.
 

Stoppet

Banned
Ja, ser at jeg leste litt feil. Grensen gjelder bare utenom faste forretningslokaler:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27#KAPITTEL_8

§ 2.Unntak fra lovens virkeområde
g) avtaler om salg av varer og andre tjenester enn finansielle tjenester utenom faste forretningslokaler når den samlede kontraktssummen, inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale, er 300 kr eller mindre.
 
Topp