Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fraktselskap Kina til Norge

ChrisE

Medlem
Hei,

Vi driver å importerer en del forskjellige varer fra Kina til Norge. Det er alt fra små forsendelser på 30 kg (3 kartonger), til litt større forsendelser på 10-15 paller.

Når det gjelder de små forsendelsene, ønsker vi at det transporteres med fly. For de større forsendelsene, fungerer båt fint.

Vi har tidligere brukt leverandørene sine fraktselskap, men vi opplever at vi mister en del kontroll. For eksempel: En av våre leverandører har brukt en agent i Kina. Agenten snakker ikke engelsk. Agenten mener at forsendelsen er sendt til UPS, mens UPS har ikke registrert noen forsendelse. Vi har en liten mistanke om at denne pakken aldri vil komme frem, da vi ikke klarer å få tak i agenten.

Hvilket fraktselskap anbefaler folk i forhold til flyfrakt fra Kina til Norge?

Når det gjelder båt, har vi forstått det slik at fraktselskapene ofte sender til nærmeste havn og at vi selv må stå for å plukke opp der. Hvordan pleier dere å gjøre akkurat dette? Vi har ikke mulighet for å plukke opp selv, så vi må få en annen part til å gjøre den jobben.
 

KIA

Medlem
Bare DHL via flytransport. Ang båt-transport tenker jeg at du kan gi oppdrag til et norsk transportfirma for å transportere varene til deg. Vet ikke hvor transportbåtene havner i Norge. Det skal være i store byer på vestlandet. Bergen, Stavanger?
 

mra

Active Member
Huff ja, disse små øst-asiatiske shipping "agenter" er alltid en kilde til frustrasjon. Jeg har sett mange av dem i aksjon, og hva de gjør er gjerne at de tar sendingen og så shopper de rundt for å finne rimeligste sendingsmetode der og da, hvilken ofte kan bety å "selge" sendingen videre til en annen agent igjen. Det eneste de bryr seg om er dine penger, de vet at de er så håpløse at du aldri kommer igjen uansett. Nå generaliserer jeg selvsagt litt, det finnes profesjonelle og seriøse agenter i Asia også.

Ved flyfrakt opp til 30kg. ville jeg også ha brukt DHL eller FedEx.
 

KIA

Medlem
Jeg anbefaler ikke FedEx. De krever fra mottakere kontoutskrift fra bank, paypal, etc. . De holder varene inntil du leverer inn kontoutskrift. Det blir alt for mye styr og bryderi.
 

EJF

New Member
Vi benytter oss ofte av en agent i Taiwan som både kan ta seg av innkjøp, vareprøver, kvalitetskontroll, samsendinger (bestiller fra flere leverandører og ordner samlet sending til Norge) osv osv. Man betaler en liten slant penger for jobben, men tjener ofte dette raskt inn i form av sparte fraktutgifter og ikke minst uteblivende hodepine fra ting som dere beskriver over. Jeg kan godt sette dere i kontakt med hverandre om du sender meg en privat melding :)
 
DHL.
Brukar ta ca 48 timmar från att de plockar upp varorna i Hongkong till att jag har de på dörren i bodö, ca 40 timmar om du bor i oslotrakterna skulle jag tro.
 

mra

Active Member
Jeg anbefaler ikke FedEx. De krever fra mottakere kontoutskrift fra bank, paypal, etc. . De holder varene inntil du leverer inn kontoutskrift. Det blir alt for mye styr og bryderi.

Det har jeg aldri opplevd og jeg har fått levert med FedEx til kontoradresser i en del forskjellige land. Hva jeg ikke liker med FedEx er at de ikke leverer på døren hvis du bor bare et lite stykke fra nærmeste flyplass. De dumper istedet pakken hos Bring og den blir sendt videre som bedriftspakke. Det tar ofte lengre tid å få pakken fra Gardermoen til kontoret enn det gjør å få den fra Hong Kong til Oslo.
 

ChrisE

Medlem
Tusen takk for mange gode svar.

Kjempe hyggelig av det å tilby oss å sette i kontakt EJF. Jeg sender deg en melding etterhvert.

Jeg har noen paller som skal sendes fra Norge til England (for produksjon og videre pakking). Der vil de bli levert på havnen. Men jeg er avhengig av å få pakken sendt videre til partner der. Hvordan pleier man å gå frem for å få til noe sånt? Kan jeg få et fraktselskap til å ta ansvar hele veien fra opp-plukk i Kina til leveranse hos leverandør i England (et godt stykke inn i landet)?
 
Topp