Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fremgangsmåte ved ikke mottatt produkt

to-ov

Medlem
Hei!

Jeg har kjøpt et produkt av en bedrift, som bedrift. Slik jeg ser det har jeg og selger en bindende avtale. Jeg har betalt for produktet, men selger tar ikke lenger kontakt, og jeg mistenker svindel.

Hvordan er fremgangsmåte ved ikke mottatt produkt ved b2b handel?

Politianmeldelse for svindel?
Fakturere for eventuelt tapt inntekt eller brukt arbeidstimer i tilknytning dette produktet?

Noen som har noen innspill enten her eller på pm, så hadde jeg vært meget takknemlig.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Politianmeldelse for svindel?
Fakturere for eventuelt tapt inntekt eller brukt arbeidstimer i tilknytning dette produktet?

Begge deler, særlig den siste, er jo aktuell. Hvis tilbyder påfører deg tap i form av tapt arbeidstid/penger/etc så kan du søke om erstatning for dette. Dette vil jo bare komme på toppen av at du skal ha alle utlegg refundert, osv.

Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke. Dere er to profesjonelle parter, og evt tvister vil løses av rettssystemet.

Hvis det er store utlegg det er snakk om, så ville jeg tatt kontakt med advokat for å føre saken for deg. Hvis det er et beløp av bagatellmessig art ville jeg antagelig gitt faen, men vurdert anmeldelse for å kanskje få stoppet tilbyder fra å svindle andre.
 

Kaudervelsk

Medlem
Tror det er vanskelig å ha noe å komme etter her , men forholdet reguleres vel iallefall i det minste av kjøpsloven , som gjelder for alle kjøp .
 

zapotek

Medlem
Om selger ikke tar telefonen eller besvarer mailer fra deg (etter å ikke ha levert produktet), ville jeg fakturert ham for beløpet. Kjørt det videre til inkasso om nødvendig.
 
Topp