Kjapp og trygg hosting for Wordpress

FrontOffice - Hold dere unna

Kenneth Dreyer

Well-Known Member

Msites Ltd

Livsnyter
Ut i fra den informasjonen du kommer med her så blir det litt "dramaqueen" for meg.

At de ikke har svart deg, og har hatt "god tid".... Dette blir meget vagt, og synes noe svakt grunnlag for å advare mot på denne måten.

Ditt screenshot kunne vært fra flere tusen bedrifter i Norge, da dette er vanlige revisoranmerkinger. Ikke er det alvorlige overtramp heller, så lenge de rettes opp i.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vet ikke hva slags krav du setter til din webhost eller hva du definerer som "dramaqueen", men for min del har en webhost bevist seg udugelig om man ikke svarer på hverken epost eller telefon på over en uke.

Men for guds skyld, du må gjerne bruke de du om du vil, så kan de som deler min mening være advart.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ditt screenshot kunne vært fra flere tusen bedrifter i Norge, da dette er vanlige revisoranmerkinger. Ikke er det alvorlige overtramp heller, så lenge de rettes opp i.

Ikke alvorlige overtramp? Vanlige revisoranmerkninger?

Jeg vet ikke hvilken bedriftskultur du er vant med, men i min verden gir det trekk i boka dersom man ikke fører regnskap, ikke betaler moms, ikke rapporterer inn nødvendig dokumentasjon til myndighetene og tar ut ulovlige "lån" fra et selskap.

MERK! Jeg har INGEN erfaringer med dette selskapet, og uttaler meg derfor her på generelt grunnlag.
 

NilsF

Medlem
Forøvrig finner jeg følgende når jeg søker de opp, så her er det tydelig at det er et selskap man ikke kan stole på: Screen Shot 2011-10-11 at 12.05.55.png

Jeg vet ikke hvor skjermdumpet er tatt, men regnskapet for 2010 er i hvert fall innlevert til Brønnøysund og godkjent der. Det betyr også at regnskapet er godkjent av revisor. Selskapet står fortsatt oppført med den samme revisoren. Eventuelle mangler ved regnskapet har med andre ord ikke vært så alvorlige at revisor har funnet grunn til å trekke seg.

Videre så har selskapet gått med overskudd både i 2007, 2008, 2009 og 2010.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ulovlige lån til ansatte/eiere er en veldig vanlig anmerkning, men den første anmerkningen må sies å være relativt grov. Å føre som tap i stedet for å kreditere betyr unndragelse av skatt.

Det er kun alvorlig hvis det er gjort med forsett og det formålet å unndra skatt. Hvis det går på manglende kompetanse, noe jeg antar det gjør siden det også er slurvet med skattetrekkskonto etc (noe jeg leser mellom linjene på anmerkingen) så er det høyst sannsynlig ikke gjort med det formålet å unndra skatt.
Videre er det heller ikke nevnt noe om størrelsen på summene her, noe som også er med på bestemme om det er et alvorlig overtramp.


@peterandrej: din vurdering er totalt på viddene. Selskapet har levert regnskap - derav også ført det, samt fått det godkjent av revisor. Det står ingenting om at man ikke har betalt moms, men ikke har gode nok rutiner for dette. Rapportering til myndigheter har blitt innfridd, men ikke helt etter lovboka.
Ulovlige lån kan være så lite som at man har tatt ut penger til privat bruk fra konto uten å føre bilaget. Og, her kan vi snakke om hundrelapper.

Så min konklusjon og erfaringsbetraktning er fremdeles den samme.

Det er utrolig mange bedrifter som driver både godt og legitimt med jevnlige revisoranmerkinger. Dette betyr ikke at det er kjeltringer eller en mindre bra bedrift å handle med.
Jeg vil heller si at lovkravene for SMB-bedriftene er for strenge og rigide i forhold til hverdagen til disse bedriftene.

Jeg sier ikke at det er helt greit å bryte lovkravene, men at det forekommer ofte og at i dette tilfellet ikke så ut til å være spesielt alvorlige brudd.

@Kenneth: Det har ikke slått deg at det har vært høstferie? Det kan være grunnen til at man ikke har svart. Vi er ikke uenige om at man bør svare innen en uke på en eller annen måte - manuelt eller en automatisk beskjed om at de har ferielukket.
Å bruke en referanse som grunnlag for det virkemiddelet du bruker for å sverte denne bedriften synes jeg blir tynt. Det er DET jeg reagerer på.
Å sverte bedrifter på denne måten kan man også bli holdt ansvarlig for hvis bedriften ønsker å forfølge det. Bare et lite tips!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
@Kenneth: Det har ikke slått deg at det har vært høstferie? Det kan være grunnen til at man ikke har svart. Vi er ikke uenige om at man bør svare innen en uke på en eller annen måte - manuelt eller en automatisk beskjed om at de har ferielukket.
Å bruke en referanse som grunnlag for det virkemiddelet du bruker for å sverte denne bedriften synes jeg blir tynt. Det er DET jeg reagerer på.
Å sverte bedrifter på denne måten kan man også bli holdt ansvarlig for hvis bedriften ønsker å forfølge det. Bare et lite tips!

Som sagt så forventer vi to vidt forskjellige ting. Du aksepterer at hosten din tar høstferie og ikke gjør noen verdens ting med kundene sine, selv om ting går galt. Jeg aksepterer det ikke. Du må gjerne anbefale de opp i skyene for min del, men om man har høyere forventninger så kan ikke jeg gjøre det samme.

Jeg tror egentlig du nå bare kverulerer poengløs vissvass fordi du ikke har så mye annet å gjøre på den båten din, så da melder jeg meg enkelt og greit ut av diskusjonen.
 

picxx

Well-Known Member
Takk for god info Kenneth :)
Bare det at et firma som driver innen hosting og domener ikke svarer på support gir et merkbart trekk i boka til meg.
Kundeoppfølging bør vel være på topp hos ethvert firma skal de fremstå som en smule seriøse.
 
J

Jiberish

Guest
Jeg ville flyttet mine domener/sider pronto hvis jeg må vente en uke på svar. Helt håpløst, ferie eller ikke.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Som sagt så forventer vi to vidt forskjellige ting. Du aksepterer at hosten din tar høstferie og ikke gjør noen verdens ting med kundene sine, selv om ting går galt. Jeg aksepterer det ikke. Du må gjerne anbefale de opp i skyene for min del, men om man har høyere forventninger så kan ikke jeg gjøre det samme.

Jeg tror egentlig du nå bare kverulerer poengløs vissvass fordi du ikke har så mye annet å gjøre på den båten din, så da melder jeg meg enkelt og greit ut av diskusjonen.

Du kan ikke ha lest mitt innlegg i det hele tatt! I alle fall ikke hvis du klarer å dra de konklusjonene du gjør....

Jeg sa at vi var enige om hva både du og jeg forventet! Hvordan du klarer å få det til å bli noe annet fatter jeg ikke.

Jeg har heller ikke anbefalt dem, har vel egentlig aldri hørt om dem engang.

Å komme med personangrep på meg sier mer om deg enn om meg.

I din første post nevner du ikke noe om tiden, ikke om det er noe som har skjedd, ikke om det er support du har kontaktet - du gir rett og slett ikke noe informasjon i det hele tatt!
At du velger å bruke tid på å sverte en liten aktør ingen har hørt om viser vel at du har mer enn nok av tid å ta av......

Tilfør oss andre på forumet noe av verdi. Noe positivt. Noe vi kan bruke. Brorparten av innleggene dine her inne i det siste har stort sett vært "anbefaler ikke".....

Ikke så lenge det man forteller stemmer. Hva skal man da i såfall bli holdt ansvarlig for? At man forteller sannheten?

Det skal vel stå i forhold til den skaden man volder ved å sverte et firma. Jeg kan ikke helt se at å ikke besvare en telefonsamtale fra unge Dreyer kvalifiserer til å drive en svertekampanje på et forum.

Hehe. Høstferie. Den var god. Man kan ikke ta høstferie når man driver et selskap som håndterer data. Det kreves kundesupport og teknikere på vakt 24/7 365 dager i året.

Nå stod det nada om at dette var supporthenvendelser i TS sin post! Selvfølgelig bør man ha kontroll på at alt er som det skal være når man driver noe slikt. Det hindrer fremdeles ikke folk i å ta høstferie for å få skutt den mye omtalte albinoelgen.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
En svertekampanje? Han forteller om sin erfaring med et firma som ikke svarer på supporthenvendelser på over en uke, noe som er helt hinsides dårlig - og kan være forretningskritisk - når det dreier seg om denne typen tjenester.

...og så lenge man faktisk bare forteller sannheten, så har jeg vanskelig for å se hvordan skaden som voldes ikke kan være proporsjonal med svikten man forteller om. Hvis det er en liten svikt, så er det sannsynligvis ikke så mange som bryr seg om det. Er problemet man forteller om større, så vil nok flere bry seg om det, osv.
 
Topp