Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fuck all media

kongen

kongemedlem
Tysk domstol, med EU og sånn, har avgjort at blokkering av annonser er lovlig. Denne dommen setter presedens til hvordan lovverket skal tolkes og utfallet av eventuelle fremtidige rettsaker. Derfor har mobilselskapene loven på sin side til å blokkere annonser.

http://venturebeat.com/2015/04/21/german-court-rules-adblock-plus-is-legal/

Og når Shine får penger fra Asias rikeste mann, som samtidig eier et av verdens største teleselskaper med flere merkenavn i Europa og Asia, så ser man jo at det kommer.

Kanskje de blokkerer alle annonser og hvitelister annonser fra annonsenettverk som betaler for bruk av mobilnettet...
 

xdex

Medlem
Du misforstår, det kan være så lovlig det bare vil, men du kan ikke tvinge ett selskap å tilby sine tjenester til deg, dersom disse aktivt ødelegger.

Hvis du daglig poster spam på mitt nettsted, noe som er lov, på grunn av åpen diskusjon. Dersom du fortsetter etter varsel, står jeg fritt til og stenge deg ute for livstid. På samme måte som du kan stenge folk ute ved hjelp av CD Keys på grunn av misshold av regler.

At Tyskland sier det er ok for privatpersoner å blokkere annonser, er også noe helt annet enn hva en leverandør gjør.
 

kongen

kongemedlem
Tror ikke vi blir enige her. Jeg tror mobiloperatørene kommer til å blokkere annonser hvis de ikke får betalt. Jeg tror ikke Google har så mye å stille opp mot dem som styrer infrastrukturen på mobilnettet.

Google kommer aldri til å blokkere noen mobiloperatører, fordi de er avhengig av å ha tilgang til hele "økosystemet" i forbindelse med oixnet som kontrollere identiteter.

Snart et ditt norske personnummer utdatert, du kommer til å benytte oixnet nummer for alt du til nå har brukt personnummeret til. I allefall til alt privat, som til banker, forsikringer, abonnementer, netflix, spotify, betaling i butikker. Ditt oixnet nummer kobles til din mobil og du kan f.eks. la mobilen sveipe over kassen på din lokale café, kino, klesbutikk etc og betjeningen får opp ditt bilde på en skjerm, så godtar hun betalingen hvis bilde stemmer...

Google er avhengig av mobiloperatørene, men mobiloperatørene er ikke avhengig av Google.

Det er store forandringer som skjer i mange bransjer i den nærmeste fremtiden, hvor de få som styrer verifiserte identiteter til verdens befolkning kommer til å ta over store deler av banksektoren, forsikringer, underholdning og mere :eek:
 

xdex

Medlem
Google er strengt tatt avhengig av seg selv, og det er kun spørsmål om tid, før mobil-operatøren Google er i gang (noe den forsåvidt allerede er). Det har også den siste tiden vært svært mange nyheter rundt at aktører kan blokkere Google, og at det er mulig (det har det vel strengt tatt alltid vært, men at det når ett nytt nivå). Ser det allerede for meg,

"You cannot read your emails at this time, Google failed to load."
"There seems to be an issue with your connection, please send email at support@youtube.com"
"Your analytics cannot be loaded, please contact your carrier"
"Android Store stopped working, Syntax STREAM Error #7762 Failed to load script"

For å ikke snakke om all den skaden man ville påvist ulike nettsider, som bruker google ads daglig. Har man først stoppet Google sine annonser, skal man vel stoppe resten også, som igjen fører til? (Wops, skru på våre annonser før du besøker nettstedet) àla TEK.no nettverket. Ja, her blir det mye krøll fremover ser jeg!
 

kongen

kongemedlem
Molefonken og krumrygget Google møter Shine i debatt på Mobile World Congress: Ad block panel.

"Shine is the single biggest threat in the history of advertising... nuclear weapon that threatens the industry"


Mobiloperatøren Digicel har nå Shine sin adblock påslått som standard, resultatet er at ingen slår av adblock og Digicel har mottatt null klager på utrullingen av adblock. Digicel har 40% markedsandel på Jamaica (ifølge videoen, 70% ifølge wikipedia) og medier fikk derfor kuttet inntekten med 40% (70%) over natten. Digicel opererer i 33 land.
 
Topp